Statut Powiatowego Centrum Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego i Doradztwa Edukacyjnego w Dzierżoniowie

1386 0

§17

Pracownicy Powiatowego Centrum

  1. Powiatowe Centrum zatrudnia:
    1. Pracowników pedagogicznych:
      1. pedagog
      2. psycholog
      3. logopeda
      4. doradca zawodu
      5. bibliotekarz
      6. doradca metodyczny
      7. inni specjaliści w zależności od potrzeb (lekarz)
    2. Pracowników niepedagogicznych:
      1. administracyjno – biurowych
      2. obsługi
  1. Zasady nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy z pracownikami określają odrębne przepisy.
  2. Zakres obowiązków pracowników ustala dyrektor Powiatowego Centrum na podstawie obowiązujących przepisów.

§ 18

Zakres zadań pracowników pedagogicznych

  1. Pedagog:
    1. prowadzenie badań diagnostycznych dzieci i młodzieży,
    2. opracowanie wyników badań diagnostycznych w formie opinii,
    3. przygotowywanie dokumentacji na Zespół Orzekający,
    4. prowadzenie różnego rodzaju form terapii pedagogicznej zgodnie z potrzebami
      i możliwościami placówki,
    5. prowadzenie doradztwa i konsultacji dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
    6. w uzasadnionych przypadkach odwiedzanie placówek oświatowych w sprawie badanych dzieci,
    7. udział w różnych formach szkoleń, konsultacji i narad,
    8. popularyzowanie wiedzy pedagogicznej,
    9. prowadzenie działalności informacyjno – szkoleniowej,
    10. współpraca z placówkami i instytucjami na terenie działania Powiatowego Centrum pracującymi na rzecz dziecka,
    11. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.

 

  1. Psycholog :
    1. prowadzenie badań diagnostycznych dzieci i młodzieży,
    2. opracowanie wyników badań diagnostycznych w formie opinii,
    3. przygotowywanie dokumentacji na Zespół Orzekający,
    4. prowadzenie różnego rodzaju form terapii psychologicznej zgodnie z potrzebami
       i możliwościami placówki,
    5. prowadzenie doradztwa i konsultacji dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
    6. w uzasadnionych przypadkach odwiedzanie placówek oświatowych w sprawie badanych dzieci,
    7. udział w różnych formach szkoleń, konsultacji i narad,
    8. popularyzowanie wiedzy psychologicznej,
    9. prowadzenie działalności informacyjno – szkoleniowej,
    10. współpraca z placówkami i instytucjami na terenie działania Powiatowego Centrum pracującymi na rzecz dziecka,
    11. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.
  1. Logopeda:
    1. prowadzenie badań logopedycznych, w tym przesiewowych,
    2. prowadzenie komputerowych badań przesiewowych słuchu,
    3. prowadzenie komputerowych badań przesiewowych wzroku,
    4. prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej,
    5. współpraca z rodzicami i nauczycielami zmierzająca w kierunku eliminowania wad wymowy,
    6. popularyzowanie wiedzy logopedycznej wśród rodziców i nauczycieli,
    7. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.
  1. Doradca zawodu:
    1. prowadzenie badań diagnostycznych dzieci i młodzieży w zakresie orientacji
      i doradztwa zawodowego,
    2. prowadzenie zajęć warsztatowych z zakresu doradztwa zawodowego,
    3. systematyczne gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych,
    4. udzielanie konsultacji uczniom, rodzicom i nauczycielom,
    5. prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej,
    6. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.
  1. Doradca metodyczny:
    1. gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie materiałów metodycznych
      i informacji pedagogicznej,
    2. wspieranie działań nauczycieli związanych z ich rozwojem i awansem zawodowym,
    3. udzielanie nauczycielom pomocy metodycznej i merytorycznej w formie konsultacji indywidualnych i grupowych,
    4. otaczanie opieką nauczycieli, szczególnie tych rozpoczynających pracę,
    5. organizowanie współpracy i wymiany doświadczeń między nauczycielami,
    6. programowanie i pomoc we wdrażaniu nowych programów, metod, form pracy,
    7. wspieranie nowatorstwa i innowacyjności pedagogicznej,
    8. rozpoznawanie potrzeb środowiska w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
    9. nawiązanie współpracy z instytucjami doskonalącymi, szkoleniowymi, uczelniami wyższymi w celu opracowania propozycji szkoleń dla nauczycieli,
    10. organizowanie różnych form doskonalenia (obejmujące zagadnienia dotyczące wszystkich etapów kształcenia),
    11. uczestniczenie w podnoszeniu własnych kwalifikacji zawodowych,
    12. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.
  1. Bibliotekarz:
    1. gromadzenie i uzupełnianie zbiorów, zgodnie z ustalonymi zasadami, profilem księgozbioru i przyjętym kierunkiem gromadzenia,
    2. ewidencja zbiorów, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
    3. formalne i rzeczowe opracowanie zbiorów, zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami bibliotecznymi i bibliograficznymi,
    4. tworzenie komputerowych baz danych,
    5. prowadzenie katalogu alfabetycznego i rzeczowego zbiorów,
    6. prowadzenie międzybibliotecznych wypożyczeń,
    7. przechowywanie i zabezpieczanie przed zniszczeniem zbiorów bibliotecznych,
    8. udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu i poza bibliotekę, zgodnie
      z obowiązującym regulaminem biblioteki,
    9. prowadzenie ewidencji udostępnionych zbiorów,
    10. prowadzenie kartotek zagadnieniowych ,
    11. udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych,
    12. działalność promocyjna biblioteki;
    13. udzielanie pomocy metodycznej nauczycielom bibliotekarzom z bibliotek szkolnych,
    14. współdziałanie ze szkołami wyższymi, z zakładami kształcenia i doskonalenia nauczycieli oraz innymi bibliotekami w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli i bibliotekarzy,
    15. wykonywanie innych prac, zgodnych z indywidualnym przydziałem czynności.

§ 19

Zakres zadań pracowników niepedagogicznych

  1. Zakres zadań pracowników administracyjno – biurowych i obsługi:
    1. zapewnienie sprawnego działania placówki jako instytucji publicznej
    2. szczegółowy zakres obowiązków pracowników ustala dyrektor Powiatowego Centrum dostosowując go do potrzeb i możliwości placówki.

 

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ