LP. |
TEMATYKA | ODBIORCA |
OSOBY PROWADZĄCE |
OFERTA DLA NAUCZYCIELI |
|||
Żłobki, przedszkola |
|||
1. | Nowoczesna technologia, a rozwój mowy i myślenia dziecka. | Pracownicy żłobków i nauczyciele przedszkoli | L. Siodlaczek
A.Lis-Okoniewska |
2. | Wczesna nauka czytania – jak prawidłowo wprowadzić dziecko w świat liter i sprawić żeby polubiło czytanie” – warsztaty | nauczyciele przedszkoli | D. Szejka -Nast
M. Szejka -Mach |
3. | Trudne zachowania dzieci (jak sobie z nimi radzić) | nauczyciele przedszkoli | E. Starzycka |
4. | Jak pracować z dzieckiem z ADHD | nauczyciele przedszkoli | A.Lis-Okoniewska |
5. | Zaburzenia odżywiania | nauczyciele przedszkoli | A.Lis-Okoniewska |
6. | Nauka autorelaksacji – praca z oddechem. | nauczyciele przedszkoli | I Laskowska
|
7. | „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli | nauczyciele przedszkoli | E. Kropidłowska |
Szkoły Podstawowe |
|||
1. | Jak pracować z dzieckiem z ADHD | Nauczyciele klas I-III szkoły podstawowej | M. Pucicka |
2. | Zaburzenia odżywiania
|
Szkoły podstawowe – nauczyciele | M. Pucicka |
3. | Dziecko lękowe w klasie, w tym dziecko z mutyzmem wybiórczym
|
Szkoły podstawowe- nauczyciele | K. Reszko
M. Wrotniak |
4. | Specyficzne trudności w uczeniu się – praca z uczniem na terenie szkoły
|
Szkoły podstawowe- nauczyciele | Ł. Gackiewicz
M. Nowak |
5. | Wpływ zaburzeń percepcji słuchowej na trudności uczniów w czytaniu i pisaniu
|
Szkoły podstawowe- nauczyciele | A.Terlecka |
6 | Wpływ wady postawy i zaburzenia napięcia mięśniowego na trudności w nauce
|
Szkoły podstawowe nauczyciele klas I-III | E.Wawruszak-Stolarczyk
A. Kubik |
7. | Jak uczyć dzieci uczenia się
|
Szkoły podstawowe- nauczyciele | A.Łagodzka |
8. | Rozpoznawania i wspierania uczniów z zaburzeniami emocjonalnym: (z depresją, zagrożonych samobójstwem). | Szkoły podstawowe- nauczyciele | E. Wilk
M. Bagińska |
9. | Praca z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera | Szkoły podstawowe- nauczyciele | M.Szejka-Mach
I. Kobylańska |
10. | „Zręczne rączki” – warsztaty z terapeutą ruchu | Szkoły podstawowe nauczyciele klas I-III | E.Wawruszak-Stolarczyk |
11. | „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli | Szkoły podstawowe- nauczyciele | E. Kropidłowska |
12 | Nauka autorelaksacji – praca z oddechem. | Szkoły podstawowe- nauczyciele | I Laskowska
|
Szkoły Ponadpodstawowe |
|||
1. | Specyficzne trudności w uczeniu się – praca z uczniem na terenie szkoły | Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele | Ł. Gackiewicz |
2. | Rozpoznawania i wspierania uczniów z zaburzeniami emocjonalnym: (z depresją, zagrożonych samobójstwem). | Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele | E. Wilk
M. Bagińska |
3. | „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli | Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele | E. Kropidłowska |
OFERTA DLA RODZICÓW – prelekcje |
|||
Żłobki , przedszkola |
|||
1. | Kary i nagrody w wychowaniu | Rodzice dzieci przedszkolnych | M. Pucicka |
2. | Dojrzałość szkolna | Rodzice dzieci
5 – 6 letnich; przedszkola i odziały przedszkolne |
M. Nowak |
3. | Jak rodzic może wspierać rozwój swojego dziecka przed rozpoczęciem edukacji szkolnej. | Rodzice dzieci 6 letnich – przedszkole
|
K. Reszko |
4. | Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. | Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym
|
A.Terlecka |
5. | Na co zwracać uwagę w rozwoju stopy dziecka – wpływ na prawidłową postawę i motorykę | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | I.Laskowska |
6. | Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój mowy dziecka. | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | D. Szejka-Nast |
7. | Od karmienia do mówienia – wpływ funkcji prymarnych na rozwój mowy | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | D. Szejka-Nast |
8. | Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka | Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym | L. Siodlaczek |
9. | Rozwój psychoseksualny dziecka w wieku przedszkolnym. | Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym | A.Lis-Okoniewska |
10. | Rozwój dziecka w 1 roku życia. | Rodzice dzieci w żłobku | A. Kubik |
11 | Asymetria ułożeniowa ciała i jej wpływ na prawidłową postawę i motorykę | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | E.Wawruszak-Stolarczyk |
11. | Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnymi uczuciami? | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | E. Starzycka |
12 | Zapobieganie zaburzeniom integracji sensorycznej oraz problemom w jedzeniu u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | M. Szejka-Mach |
13 | Wspieranie rozwoju mowy małego dziecka | Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym | E. Kropidłowska |
Szkoły podstawowe |
|||
1. | Uzależnienia XXI wieku | Rodzice uczniów szkoły podstawowej | I.Kobylańska |
2. | „Jestem rodzicem dziecka z dysleksją”
Najważniejsze informacje i wskazówki do pracy |
Rodzice uczniów szkoły podstawowej | Ł. Gackiewicz |
3. | Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym | Rodzice uczniów szkoły podstawowej | I.Kobylańska |
4. | Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. | Rodzice uczniów szkół podstawowych klas. I- III | A.Terlecka |
5. | Trudności uczniów w czytaniu – przyczyny i terapia. | Rodzice uczniów szkół podstawowych klas. I- III | A.Terlecka |
6. | „Już się nie rozumiemy” czyli o relacjach z nastolatkami | Rodzice uczniów w wieku 12-15 lat | M. Wrotniak |
7. | Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? | Rodzice uczniów szkół podstawowych | A. Łagodzka |
8. | Kształtowanie motywacji wewnętrznej uczniów | Rodzice uczniów szkół podstawowych | M. Bagińska |
9 | Wspieranie dziecka na co dzień i w kryzysie | Rodzice uczniów szkół podstawowych | A.Łagodzka |
10 | Komunikacja z nastolatkiem, jak wspierać nastolatków. | Rodzice uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej, | E. Wilk |
11 | Cyberprzemoc i poruszanie się po świecie online. | Rodzice uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej, | E. Wilk |
Szkoły ponadpodstawowe |
|||
1. | Rozwiązywanie konfliktu z nastolatkiem | Rodzice uczniów szkół ponadpodstawowych | A.Łagodzka |
2. | Cyberprzemoc i poruszanie się po świecie online. | Rodzice uczniów
szkół ponadpodstawowych |
E. Wilk |
3. | Wspieranie dziecka na co dzień i w kryzysie | Rodzice uczniów szkół ponadpodstawowych | A.Łagodzka |
4. | Komunikacja z nastolatkiem, jak wspierać nastolatków. | Rodzice uczniów
Szkół ponadpodstawowych |
E. Wilk |
OFERTA DLA DZIECI/UCZNIÓW |
|||
Żłobki, przedszkola |
|||
1. | Badania przesiewowe programem „Widzę” | Dzieci 6 letnie – II semestr | M. Nowak |
2. | Warsztaty dla dzieci 6-letnich wg programu A. Maurer „Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych” | Dzieci 6 letnie | A.Terlecka |
3. | Integracja grupy przedszkolnej w zabawach logorytmicznych. | Dzieci 5-6 letnie | D. Szejka-Nast.
M.Szejka-Mach |
4. | Rozwijanie umiejętności myślenia oraz mówienia (gry i zabawy) | Dzieci w wieku przedszkolnym | L.Siodlaczek
A.Lis-Okoniewska |
5. | Stymulacja dotykowa – zabawy dla dzieci | Dzieci w wieku przedszkolnym | E. Wawruszak-Stolarczyk,
A. Kubik |
6. | Sensoplastyka – zabawy rozwijające percepcję dotykową | Dzieci w żłobku i przedszkolu | D. Szejka-Nast.
M.Szejka-Mach |
7. | „Moja złość- radzę sobie z nią” | Dzieci w wieku przedszkolnym | E. Starzycka |
8. | Zabawy z kameleonem Leonem – ćwiczenia ortofoniczne dla maluchów | Dzieci 4-5 letnie | E. Kropidłowska |
Szkoły podstawowe |
|||
1. | Badania przesiewowe programem „Widzę” | Dzieci klasy 1 – I semestr | M. Nowak |
2. | Badania przesiewowe dla IV – VI klas szkoły podstawowej nowym testem dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki. | Uczniowie klas IV – VI SP | Ł. Gackiewicz |
3. | Zajęcia kształtujące kompetencje emocjonalno – społeczne w formie warsztatów | Uczniowie szkoły podstawowej w wieku 12-15 lat | M. Wrotniak
K. Reszko
|
4. | Warsztaty dla uczniów klasy I – trening umiejętności czytania wg metody „18 struktur wyrazowych” | Uczniowie klas 1 szkoły podstawowej | A.Terlecka |
5. | Dbanie o prawidłową postawę podczas nauki | Uczniowie szkół podstawowych kl. I- III | I.Laskowska |
6. | Gimnastyka mózgu (kinezjologia edukacyjna) – warsztaty dla uczniów | Uczniowie kl. II-IV szkół podstawowych | M. Bagińska |
7. | Jak się uczyć? | Uczniowie kl. IV-VIII szkół podstawowych | A.Łagodzka |
4. | Radzenie sobie ze stresem | Uczniowie kl. IV-VIII szkół podstawowych | A.Łagodzka |
5. | Dobra rozmowa – umiejętności komunikowania się | Uczniowie kl. IV-VIII szkół podstawowych | A.Łagodzka |
6. | Rozwiązywanie konfliktów
Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach |
Uczniowie kl. IV-VIII szkół podstawowych | A.Łagodzka |
7. | Zajęcia integracyjne | Uczniowie szkół podstawowych | E. Wilk
|
8. | Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, budowanie relacji interpersonalnych | Uczniowie szkół podstawowych | E. Wilk
M.Pucicka |
9. | Zajęcia z obszaru cyberprzemocy i poruszania się po świecie online | Uczniowie szkół podstawowych | E. Wilk |
10. | Zajęcia na tematy z obszaru: poznania siebie, własnych mocnych stron, wzmocnienia samoakceptacji, ciałopozytywności. | Uczniowie szkół podstawowych | E. Wilk |
11 | Zajęcia psychoedukacyjne na temat depresji i roli emocji | Uczniowie szkół podstawowych | E. Wilk |
Szkoły ponadpodstawowe |
|||
1. | Jak się uczyć? | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | A.Łagodzka |
2. | Radzenie sobie ze stresem | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | A. Łagodzka |
3. | Dobra rozmowa – umiejętności komunikowania się | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | A. Łagodzka |
4. | Rozwiązywanie konfliktów
Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach |
Uczniowie szkół ponadpodstawowych | A. Łagodzka |
5. | Zajęcia integracyjne | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | I. Kobylańska
A. Łagodzka |
6. | Zajęcia integracyjne | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | E. Wilk |
7. | Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, budowanie relacji interpersonalnych | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | E. Wilk |
8. | Zajęcia z obszaru cyberprzemocy i poruszania się po świecie online | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | E. Wilk |
9. | Zajęcia na tematy z obszaru: poznania siebie, własnych mocnych stron, wzmocnienia samoakceptacji, ciałopozytywności. | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | E. Wilk |
10. | Zajęcia psychoedukacyjne na temat depresji i roli emocji | Uczniowie szkół ponadpodstawowych | E. Wilk |
Sieć współpracy/grupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE:
- Sieć współpracy pedagogów szkół podstawowych –ponadpodstawowych – I. Kobylańska,
- Sieć współpracy psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych – M. Bagińska, A. Łagodzka
- Sieć współpracy doradców zawodowych szkół podstawowych i ponadpodstawowych – R. Kryczek, G.Wojtala
Poniżej znajdują się propozycje grup współpracy i wsparcia, które mogą być utworzone obecnym roku szkolnym. Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniach którejś z poniższych grup, prosimy o zapisy telefoniczne w sekretariacie nr tel. 74 83156 79 w godzinach 8-15 lub mailem (poradniaparkowa2@wp.pl). W zależności od Państwa zapotrzebowania oraz naszych możliwości kadrowych – takie grupy zostaną utworzone.
- Sieć współpracy logopedów (przedszkola i szkoły podstawowe) – D. Szejka-Nast, L. Siodlaczek (min. 8 osób)
- Sieć współpracy psychologów z przedszkoli i żłobków – A. Lis-Okoniewska (min 5 osób)
- Grupa problemowa (grupa samokształceniowa) nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej rozpoczynających prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – A. Terlecka (min 8 osób)
- Grupa problemowa dla nauczycieli przedszkoli pracujących w grupach specjalnych i integracyjnych z dziećmi autystycznymi , z zespołem Aspergera oraz innymi dziećmi posiadającymi orzeczenia do kształcenia specjalnego – E. Starzycka (min 5 osób)
- Grupa problemowa dla nauczycieli pracujących z uczniami z autyzmem i zespołem Aspergera w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – I. Kobylańska, M. Szejka-Mach (min 10 osób)
- Grupa problemowa dla nauczycieli prowadzących TUS w szkołach podstawowych – K. Reszko, M. Wrotniak (min 5 osób)
- Grupa problemowa dla nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem dyslektycznym – Ł. Gackiewicz, M. Nowak (min 5 osób)
Oferta Biblioteki Pedagogicznej w Dzierżoniowie
- Przygotowywanie przez pracowników Biblioteki Pedagogicznej tematycznych zestawów książek i czasopism dla zainteresowanych nauczycieli służących do prowadzenia:
– wewnętrznego doskonalenia nauczycieli
– zajęć grupowych dla uczniów
– prelekcji dla rodziców
Udzielanie pomocy nauczycielom w wyborze literatury, a także innych źródeł informacji potrzebnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
- Prezentacja nowości wydawniczych na stronie Biblioteki Pedagogicznej i w wypożyczalni.
- Wspieranie nauczycieli w awansie zawodowym. Przygotowywanie materiałów ułatwiających pisanie planów i sprawozdań. Konsultacje bezpośrednie, mailowe i telefoniczne.
- Przygotowanie oferty szkoleń dla nauczycieli. W pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023:
Nearpod – interaktywny sposób na zajęcia – 11.10.2022 r.
Sway – atrakcyjna wizualizacja projektów – 17.11.2022 r.
Szybkie czytanie – naprawdę dobre techniki – 15.12.2022 r.
- Wspomaganie pracy zawodowej nauczycieli bibliotekarzy i samokształcenia w ramach sieci współpracy.
Udział w oferowanych działaniach Biblioteki Pedagogicznej po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym nr tel. 74 831 29 32.
427 total views, 3 views today