PROCEDURA UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

86 0
  1. Z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w niżej wymienionych formach na terenie PC Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dzierżoniowie wraz z Filią w Bielawie korzystać mogą dzieci nieuczęszczające do żadnej placówki, których miejscem zamieszkania jest powiat dzierżoniowski i ich rodzice oraz uczniowie/dzieci, rodzice
    szkół, przedszkoli placówek powiatu dzierżoniowskiego.
  2. Kwalifikowanie do zajęć terapeutycznych prowadzonych przez specjalistę odbywa się po wcześniejszej diagnozie lub konsultacji ze specjalistą. Konsultacje nie wymagają złożenia pisemnego wniosku.
  3. Osoby zainteresowane konsultacjami mogą zarejestrować się osobiście lub telefonicznie określając wstępnie problem. Rejestracji dokonuje pracownik sekretariatu wpisując rodzica/ pełnoletniego ucznia/dziecko do programu BAZA 3P (imię nazwisko, numer telefonu kontaktowego) .
  4. Podczas konsultacji pracownik pedagogiczny udziela możliwego wsparcia i określa dalsze czynności, w tym zalecone formy terapii. Wypełnia kartę konsultacji psychologicznej/pedagogicznej/fizjoterapeutycznej/logopedycznej.
  5. Kwalifikacji na daną formę terapii dokonuje konsultujący specjalista w miarę wolnych miejsc w danym roku szkolnym. Po zakwalifikowaniu na zajęcia rodzic/prawny/opiekun/pełnoletni uczeń składa w sekretariacie wypełniony druk  zgłoszenia na terapię.
  6. W przypadku wyczerpania miejsc na określone zajęcia terapeutyczne, rodzic/ prawny opiekun może zapisać dziecko na listę oczekujących w sekretariacie. Wówczas będzie informowany telefonicznie o zwolnieniu się miejsca na zajęciach i możliwości złożenia wypełnionego druku zgłoszenia na terapię w sekretariacie. Lista rezerwowa obowiązuje na dany rok szkolny.
  7. Terapie prowadzone są w formie indywidualnej i grupowej. Liczba przyjętych na terapię dzieci/uczniów uzależniona jest od ilości dostępnych specjalistów oraz przedziałów wiekowych dzieci/uczniów w grupach.
  8. Czas trwania danej terapii/zajęć uzależniony jest od rodzaju terapii/zajęć (nie może przekroczyć 3 lat szkolnych). Kwalifikowanie na zajęcia terapeutyczne odbywa się corocznie wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.
  9. Dziecko/uczeń zakwalifikowany do terapii zobowiązany jest do systematycznego udziału w zajęciach, a jego rodzice do systematycznej współpracy, powiadamiania o nieobecnościach. W przypadku dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności dziecka/ucznia na zajęciach zostaje ono skreślone z listy uczestników.
  10. Specjalista prowadzący zajęcia terapeutyczne zobowiązany jest do ustalenia terminów zajęć, przygotowania programu pracy, dokumentowania jej przebiegu, współpracy z rodzicami, dokonywania podsumowania pracy po każdym semestrze.
  11. Na terenie placówki mogą być organizowane zajęcia grupowe o charakterze profilaktycznych i psychoedukacyjnym, ich rodzaj uzależniony jest od zgłoszonego zapotrzebowania i rocznego planu pracy poradni.
  12. Zapotrzebowanie na zajęcia/warsztaty profilaktyczne i psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży realizowane na terenie szkoły/przedszkola wymaga pisemnego zgłoszenia, podpisanego przez dyrektora szkoły/przedszkola.
  13. Przy realizacji zgłoszeń uwzględnia się w pierwszej kolejności te, które wymagają specjalistycznej wiedzy i nie mogą być zrealizowane przez wykwalifikowaną kadrę szkół i przedszkoli (terapeutów, pedagogów, wychowawców).
  14. Terminy realizacji zajęć ustala się w porozumieniu z pedagogiem, wychowawcą klasy lub dyrektorem szkoły/ przedszkola.
  15. Zajęcia o charakterze interwencyjnym, w klasach/grupach z poważnymi trudnościami wychowawczymi wymagają dostarczenia przez wychowawcę opinii dotyczącej zaobserwowanych trudności i opisu działań naprawczych podjętych dotychczas. Wskazana jest także konsultacja  z osobami planującymi zajęcia i wspólne ustalenie strategii postępowania i zasad współpracy.
  16. Zapotrzebowanie na psychoedukację dla rodziców (prelekcje, pogadanki, warsztaty itp.) wymaga złożenia przez szkołę, przedszkole/placówkę pisemnego zgłoszenia podpisanego przez dyrektora.
  17. Psychoedukacja realizowana jest z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń, możliwości organizacyjnych i osobowych poradni. W pierwszej kolejności realizowana jest tematyka wymagająca specjalistycznej wiedzy.
  18. Terminy realizacji psychoedukacji ustala się w porozumieniu z pedagogiem szkolnym lub inną osobą zgłaszającą.
  19. Nieuwzględnienie zgłoszonego zapotrzebowania wymaga pisemnego lub telefonicznego wyjaśnienia (w przypadku telefonicznego konieczne jest sporządzenie adnotacji na zgłoszeniu).
  20. Wszystkie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej są dokumentowane,
    a zrealizowane zapotrzebowania odnotowywane na zgłoszeniu przez osobę odpowiedzialną.

 

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ