| LP. | TEMATYKA | FORMA/ODBIORCA | OSOBY PROWADZĄCE |
| OFERTA DLA NAUCZYCIELI | |||
| 1. | Jak pracować z dzieckiem autystycznym/ zespołem Aspergera. | Szkoły podstawowe | I. Kobylańska M. Szejka-Mach |
| 2. | Dziecko lękowe w klasie | Szkoły podstawowe | K. Reszko M. Wrotniak |
| 3. | Wczesna nauka czytania – jak prawidłowo wprowadzić dziecko w świat liter i sprawić żeby polubiło czytanie. | Przedszkola | M. Szejka-Mach D. Szejka-Nast |
| 4. | Jak pracować z dzieckiem z ADHD | Szkoły podstawowe | M. Pucicka |
| 5. | Zespół Aspergera. Kompendium wiedzy nauczyciela. | Szkoły podstawowe | Ł. Gackiewicz |
| 6. | Praca z uczniem z deficytem uwagi | Szkoły podstawowe | M. Bagińska |
| 7. | Niestosowne zachowania dzieci – sposoby radzenia. | Przedszkola, żłobki | E. Starzycka |
| 8. | Współpraca z rodzicami – tzw. trudny rodzic. | Przedszkola, żłobki | E. Starzycka |
| 9. | Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy i myślenia dziecka | Przedszkola | A. Lis- Okoniewska L. Siodlaczek |
| 10. | Praca z dzieckiem z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego. | Szkoły podstawowe | J. Skowronek |
| 11. | Wpływ zaburzeń percepcji słuchowej na trudności uczniów w czytaniu i pisaniu. | Szkoły podstawowe | A.Terlecka |
| 12. | Nauka autorelaksacji – praca z oddechem. | Przedszkola Szkoła podstawowa | I Laskowska E. Wawruszak- Stolarczyk |
| 13 | Przebyta choroba COVID-19- następstwa zmniejszonej aktywności ruchowej. | Szkoła podstawowa | A. Kubik E. Wawruszak- Stolarczyk |
| OFERTA DLA RODZICÓW | |||
| 1. | Praca z dzieckiem „z ryzyka dysleksji” | Szkoła podstawowa | Ł. Gackiewicz |
| 2. | Kształtowanie motywacji wewnętrznej i wspieranie rozwoju uzdolnień u dzieci. | Szkoła podstawowa kl. I- III | M. Bagińska |
| 3. | Współpraca pomiędzy logopedą a rodzicem jako jedyna droga do osiągnięcia sukcesu terapeutycznego | Przedszkola Szkoły podstawowe | J. Skowronek |
| 4. | Dojrzałość szkolna – jak rodzic może wspierać rozwój swojego dziecka. | Przedszkola- dzieci 6- letnie | K. Reszko |
| 5. | Rodzic jako przywódca stada – jak budować funkcjonalne relacje w rodzinie. | Szkoła podstawowa/ ponadpodstawowa | M. Wrotniak |
| 6. | Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnymi uczuciami? | Żłobki, przedszkola | E. Starzycka |
| 7. | Sprawdź jak rozwija się Twoje dziecko. | Żłobki, przedszkola | E. Starzycka |
| 8. | Moje dziecko idzie do szkoły. | Przedszkola | E. Starzycka |
| 9. | Uzależnienia XXI wieku. | Szkoły podstawowe | I.Kobylańska |
| 10. | Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym. | Szkoły podstawowe | I.Kobylańska |
| 11 | Zapobieganie zaburzeniom integracji sensorycznej u dzieci w wieku młodszym. | Żłobki, przedszkola | M. Szejka- Mach |
| 12. | Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka. | Przedszkola | L. Siodlaczek |
| 13. | Stymulacja rozwoju mowy dziecka. | Przedszkola | L. Siodlaczek |
| 14. | Rozwój psychoseksualny dziecka w wieku przedszkolnym. | Przedszkola | A.Lis-Okoniewska |
| 15. | Kary i nagrody w wychowaniu | Przedszkola- dzieci od 4 r. ż. | M. Pucicka |
| 16 | Zaburzenia oddechowo-fonacyjne u dzieci po przebytej chorobie COVID-19. | Przedszkola | D.Szejka- Nast |
| 17. | Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. | Przedszkola Szkoły Podstawowe kl. I- III | A.Terlecka |
| 18 | Trudności uczniów w czytaniu – przyczyny i terapia. | Przedszkola Szkoły Podstawowe kl. I- III | A.Terlecka |
| 19. | Na co zwracać uwagę w rozwoju stopy dziecka – wpływ na prawidłową postawę i motorykę. | Żłobki Przedszkola | I.Laskowska |
| 20. | Rozwój dziecka w 1 roku życia. | Żłobki | A.Kubik |
| 21. | Asymetria ułożeniowa ciała i jej wpływ na rozwój dziecka w pierwszym roku życia. | Żłobki | E.Wawruszak- Stolarczyk |
| 22. | Stres, objawy przyczyny i sposoby radzenia sobie. | Szkoły podstawowe kl. VII- VIII Szkoły ponadpodstawowe | M. Pucicka |
| OFERTA DLA DZIECI/UCZNIÓW | |||
| 1. | Zajęcia integracyjne | Szkoły podstawowe/ ponadpodstawowe | Ł. Gackiewicz |
| 2. | Gimnastyka Mózgu – warsztat z kinezjologii edukacyjnej. | Szkoła podstawowa kl. II- IV | M. Bagińska |
| 3. | Dykcja i emisja głosu. | Szkoły podstawowe kl. IV- VIII | J. Skowronek |
| 4. | Badania przesiewowe pod kątem depresji. | Szkoły podstawowe | K. Reszko M. Wrotniak |
| 5. | Cykl spotkań dla dzieci zagrożonych depresją. | Szkoły podstawowe | K. Reszko M. Wrotniak |
| 6. | Moja złość, mój lęk – radzę sobie (zajęcia). | Przedszkola- grupy starsze | E.Starzycka |
| 7. | Zajęcia integracyjne/ reintegracyjne | Szkoły podstawowe | I.Kobylańska M. Szejka- Mach |
| 8. | Rozwijanie umiejętności myślenia oraz mówienia (warsztaty). | Przedszkola | L. Siodlaczek A. Lis- Okoniewska |
| 9. | Integracja grupy przedszkolnej w zabawach logorytmicznych. | Przedszkola | D. Szejka-Nast |
| 10. | Warsztaty dla dzieci 6-letnich wg programu A. Maurer „Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych”. | Przedszkola | A.Terlecka |
| 11. | Warsztaty dla uczniów klasy I – trening umiejętności czytania wg metody „18 struktur wyrazowych”. | Szkoły podstawowe | A. Terlecka |
| 12. | Dbanie o prawidłową postawę podczas nauki. | Szkoły podstawowe KL. I- III Przedszkola grupy 6- latków | I. Laskowska |
| „Wśród rówieśników” – integracja grupy przedszkolnej poprzez gry i zabawy ruchowe. | Przedszkola- grupy 6- latków | A. Kubik E. Wawruszak- Stolarczyk |
Sieć współpracy/grupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE:
- Sieć współpracy pedagogów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
- Sieć współpracy psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
- Sieć współpracy doradców zawodowych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.