Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie.
Pytania i polecenia są pomocą w nauce rozpoznawania, nazywania oraz wskazywania przyczyn pojawienia się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Autorka podejmuje problem jakości życia rodziców dzieci i młodzieży z zespołem Downa, wpisując się w tym samym w nurt badań coraz częściej podejmowanych przez psychologów i pedagogów specjalnych, zajmujących się funkcjonowaniem psychospołecznym rodzin dzieci z niepełnosprawnością.
Odbiorcy książki:
– Rodzice, których dzieci cierpią na syndrom ADHD.
– Psychologowie, pedagodzy, nauczyciele, wszyscy, którzy wspierają rodziców w ich wychowawczych działaniach.
Dlaczego warto ją nabyć?
– Napisana przez psychologa klinistę, dyrektora Kliniki Zaburzeń Uwagi, specjalizującego się w terapii dzieci, nastolatków, a nawet dorosłych dotkniętych syndromem ADHD.
– Książka w przystępny sposób wyjaśnia wszelkie zagadnienia związane z ADHD.
– W nowatorski i oryginalny sposób ilustruje wszystkie poruszane tematy konkretnymi przykładami zaczerpniętymi wprost z życia.
– Podsuwa konkretne rozwiązania i udziela skutecznych rad.
celem niniejszej publikacji jest analiza zjawiska cyberterroryzmu w perspektywie politologicznej i prawnej.
Dotyczy to definiowania pojęcia cyberterroryzmu, określenia istoty i złożoności zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz możliwości politycznego i prawnego przeciwdziałania im na poziomie aktywności podejmowanej przez państwa jak i organizacje międzynarodowe.
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach szkół masowych uczących w klasach IV–VI, klasach integracyjnych, prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne, edukacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, pracujących w ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach, a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci – rodzicach, rodzeństwie.
Diagnoza sytuacji dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin głównie w kontekście funkcjonowania społecznego oraz możliwości realizacji uprawnień gwarantowanych w konwencjach międzynarodowych ratyfikowanych przez polski rząd.
Książka obejmuje dogłębną wielodyscyplinarną i wielokontekstową analizę takich podstawowych pojęć, jak niepełnosprawność, wykluczenie, autorka przedstawiła różne koncepcje z uwzględnieniem dynamiki zmian w ich rozumieniu i interpretacjach.
By ciemność już nigdy nie powróciła.
W depresji trudno pracować, budować relację. Wzmacniają się symptomy chorobowe. Wzrasta ryzyko śmierci samobójczej. Depresja to przede wszystkim stan głęboko wyniszczający. Indywidualna tragedia i jeden z palących problemów społecznych współczesności.
Richard Winter, psychiatra z wieloletnią praktyką, opisuje depresję, biorąc pod uwagę różne jej aspekty. W swojej książce bada źródła smutku, analizuje przyczyny smutku i rozpaczy, wnika w istotę żałoby. Wskazuje na różnorakie – nie tylko genetyczne – przyczyny. Jednocześnie podsuwa sposoby, jak sam mówi, radzenia sobie „w mroku”. Odwołując się do przypowieści biblijnych czy literatury klasycznej, w tym do Szekspira, podpowiada, jak sobie radzić w chronicznym stanie depresji. Skłania do refleksji i podsuwa istotne pytania.
Książka omawia zagadnienia arteterapii i warsztatów edukacji twórczej również w ujęciu historycznym, wyjaśnia terapeutyczną i edukacyjną rolę kreacji plastycznej.
Artykuły zawarte w niniejszej książce poruszają wiele zagadnień ważnych dla zrozumienia specyfiki funkcjonowania rodziców i rodzeństwa dziecka z zaburzeniami rozwoju i problemami zdrowotnymi. Mogą być źródłem informacji na temat doświadczanych przez te rodziny trudności, istotnych w kontekście poszukiwania optymalnych sposobów ich wspierania.
Książka zainteresuje przede wszystkim osoby zaangażowane we wspomaganie dzieci z trudnościami w zdrowiu i rozwoju oraz ich rodzin oraz studentów różnych kierunków studiów, przygotowujących się do tej roli.