Nowości w bibliotece listopad 2013

Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie.

Pytania i polecenia są pomocą w nauce rozpoznawania, nazywania oraz wskazywania przyczyn pojawienia się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.

 

 

wybrane uwarunkowania zespołem DownaAutorka podejmuje problem jakości życia rodziców dzieci i młodzieży z zespołem Downa, wpisując się w tym samym w nurt badań coraz częściej podejmowanych przez psychologów i pedagogów specjalnych, zajmujących się funkcjonowaniem psychospołecznym rodzin dzieci z niepełnosprawnością.

 

 

 

 

 

 

na pomocOdbiorcy książki:
– Rodzice, których dzieci cierpią na syndrom ADHD.
– Psychologowie, pedagodzy, nauczyciele, wszyscy, którzy wspierają rodziców w ich wychowawczych działaniach.
Dlaczego warto ją nabyć?
– Napisana przez psychologa klinistę, dyrektora Kliniki Zaburzeń Uwagi, specjalizującego się w terapii dzieci, nastolatków, a nawet dorosłych dotkniętych syndromem ADHD.
– Książka w przystępny sposób wyjaśnia wszelkie zagadnienia związane z ADHD.
– W nowatorski i oryginalny sposób ilustruje wszystkie poruszane tematy konkretnymi przykładami zaczerpniętymi wprost z życia.
– Podsuwa konkretne rozwiązania i udziela skutecznych rad.

 

 

 

 

cyberterroryzmucelem niniejszej publikacji jest analiza zjawiska cyberterroryzmu w perspektywie politologicznej i prawnej.

Dotyczy to definiowania pojęcia cyberterroryzmu, określenia istoty i złożoności zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz możliwości politycznego i prawnego przeciwdziałania im na poziomie aktywności podejmowanej przez państwa jak i organizacje międzynarodowe.

 

 

 

 

 

otwarty swiatPublikacja powstała z myślą o nauczycielach szkół masowych uczących w klasach IV–VI, klasach integracyjnych, prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne, edukacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, pracujących w ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach, a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci – rodzicach, rodzeństwie.

 

 

 

 

 

diagnoza sytDiagnoza sytuacji dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin głównie w kontekście funkcjonowania społecznego oraz możliwości realizacji uprawnień gwarantowanych w konwencjach międzynarodowych ratyfikowanych przez polski rząd.

 

Książka obejmuje dogłębną wielodyscyplinarną i wielokontekstową analizę takich podstawowych pojęć, jak niepełnosprawność, wykluczenie, autorka przedstawiła różne koncepcje z uwzględnieniem dynamiki zmian w ich rozumieniu i interpretacjach.

 

 

 

 

by ciemnoscBy ciemność już nigdy nie powróciła.

W depresji trudno pracować, budować relację. Wzmacniają się symptomy chorobowe. Wzrasta ryzyko śmierci samobójczej. Depresja to przede wszystkim stan głęboko wyniszczający. Indywidualna tragedia i jeden z palących problemów społecznych współczesności.

Richard Winter, psychiatra z wieloletnią praktyką, opisuje depresję, biorąc pod uwagę różne jej aspekty. W swojej książce bada źródła smutku, analizuje przyczyny smutku i rozpaczy, wnika w istotę żałoby. Wskazuje na różnorakie – nie tylko genetyczne – przyczyny. Jednocześnie podsuwa sposoby, jak sam mówi, radzenia sobie “w mroku”. Odwołując się do przypowieści biblijnych czy literatury klasycznej, w tym do Szekspira, podpowiada, jak sobie radzić w chronicznym stanie depresji. Skłania do refleksji i podsuwa istotne pytania.

 

 

 

arteterapia

Książka omawia zagadnienia arteterapii i warsztatów edukacji twórczej również w ujęciu historycznym, wyjaśnia terapeutyczną i edukacyjną rolę kreacji plastycznej.

 

 

 

 

 

 

 

rodzice i rodzeństwoArtykuły zawarte w niniejszej książce poruszają wiele zagadnień ważnych dla zrozumienia specyfiki funkcjonowania rodziców i rodzeństwa dziecka z zaburzeniami rozwoju i problemami zdrowotnymi. Mogą być źródłem informacji na temat doświadczanych przez te rodziny trudności, istotnych w kontekście poszukiwania optymalnych sposobów ich wspierania.

Książka zainteresuje przede wszystkim osoby zaangażowane we wspomaganie dzieci z trudnościami w zdrowiu i rozwoju oraz ich rodzin oraz studentów różnych kierunków studiów, przygotowujących się do tej roli.

 

 

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Aktualnie przechowywane przez nas informacje dotyczą ustawień systemu. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ