Nowości LUTY 2014

 

Rozpoznawanie emocji jest niezwykle ważne w komunikacji między ludźmi. Jest to właściwie alfabet stosunków międzyludzkich, którego uczymy się znacznie wcześniej niż jakiegokolwiek innego alfabetu. Niektórym osobom (na przykład niepełnosprawnym) musimy jednak pomóc w nauczeniu się rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji. Temu właśnie służą publikacje z serii Poznajemy emocje.

 


Dla dzieci w wieku przedszkolnym gra jest darem, który należy zrozumieć i intensywnie rozwijać. W edukacji przedszkolnej konieczne jest stworzenia korzystnych warunków dla gry, przeznaczyć na nią wystarczająco dużo miejsca i czasu. Gra w warunkach przedszkolnych jest edukacyjnym fenomenem. Prezentowana książka oferuje zestaw 169 gier edukacyjnych. Zostały one opracowane wielofunkcyjnie w kontekście teoretycznym, metodycznym i praktycznym. Profesjonalnie rozumieć grę, wiedzieć, jak grać, uczyć grać siebie i dzieci, wszechstronnie projektować gry i wdrażać je do procesu edukacyjnego a także dokonywać ich ewaluacji jest pedagogicznym mistrzostwem i artyzmem. Prof. dr hab. Mária Podhájecká jest pracownikiem naukowym na Uniwersytecie w Preszowie na Słowacji. Swoje naukowe zainteresowania badawcze i działalność pedagogiczną skupia na problematyce pedagogiki przedszkolnej i specjalnej, zajmuje się także pedagogiką inkluzyjną, diagnozą pedagogiczną oraz dydaktyką wychowania przedszkolnego. W centrum jej badań naukowych znajdują się interdyscyplinarne projekty edukacyjne dotyczące gry w edukacji przedszkolnej. Mgr inż. Vladimír Gerka wysokiej klasy ekspert, autor wielu krajowych i międzynarodowych projektów i publicznych wystąpień w zakresie ekonomii, zarządzania, pedagogiki, filozofii i sfery duchowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestniczy w opracowywaniu strategicznych dokumentów dotyczących edukacji dzieci i młodzieży.


c1

Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.

 

 


 

f1Prezentowane w książeczce piosenki i wierszyki służą zarówno utrwalaniu głosek szeregu szumiącego: sz, ż, cz, dż, jak i pełnią również funkcję profilaktyczną, przygotowując maluchy do prawidłowej realizacji tych dźwięków. Aby urozmaicić dzieciom naukę, zaproponowano wierszyki, zagadki i piosenki, w których głoski szumiące pojawiają się z dużą częstotliwością. Utwory zostały dodatkowo zarejestrowane na płycie CD. Tekstom towarzyszą kolorowe obrazki, które ułatwią dziecku zapamiętanie słów piosenki.


g1

Celem książki jest opis zmian rozwojowych zachodzących w okresie adolescencji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych. Autorki opisują teoretyczne modele rozwoju, by następnie przejść do analizy zadań rozwojowych okresu dorastania. Charakteryzują standardy młodzieży dotyczące atrakcyjności i sprawności fizycznej, kształtowanie się tożsamości płciowej, zmiany w zakresie relacji z rówieśnikami i dorosłymi oraz wymagania, jakie stawia przed młodzieżą system edukacji i rynek pracy. Odrębne rozdziały poświęcono rozwojowi poznawczemu młodzieży i kształtowaniu się osobowości. Ostatnia cześć publikacji dotyczy światopoglądu i i systemu etycznego dorastających ludzi.


 

h1Poradnik Jak wychować dwujęzyczne dziecko napisany jest z myślą o rodzicach, przyszłych rodzicach, ich krewnych i znajomych. Dostarcza informacji pomocnych w podjęciu decyzji o dwujęzycznym wychowaniu dzieci. Ta książka jest dla ciebie, jeśli jesteś osobą dwujęzyczną i ten fakt pobudza cię do refleksji; wychowujesz dzieci z myślą o tym, aby w przyszłości były dwujęzyczne; jesteś ciekaw, w jaki sposób dzieci uczą się równocześnie dwóch lub więcej języków.

 

 


i1

Czujesz się ze sobą źle, ograniczają cię własne lęki? Stale próbujesz zadowolić innych i jesteś przekonany, że nie zasługujesz na awans, szczęście, pomoc? Sięgnij po tę książkę! Zawarte w niej rady doświadczonego terapeuty pokażą ci, jak skutecznie zbudować poczucie własnej wartości!

Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
– uczy, jak rozpoznać u siebie objawy niskiej samooceny i odróżnić je od innych stanów
– zawiera propozycję osobistego warsztatu, który pozwoli ci krok po kroku odbudować poczucie własnej wartości
– prezentuje konkretne narzędzia, techniki i ćwiczenia pomocne w akceptacji siebie, asertywnej odmowie i dokonywaniu wyborów w zgodzie ze sobą
– przedstawia historie osób, którym udało się odzyskać szacunek do siebie i uwierzyć we własne możliwości

Dorota Gromnicka – psycholog i doświadczona psychoterapeutka. Studiowała na UKSW w Warszawie, Uniwersytecie La Sapienza w Rzymie oraz UJ w Krakowie. Ukończyła Szkołę Psychoterapii w podejściu integracyjnym. Prowadzi psychoterapię indywidualną oraz grupową. Jest autorką wydanego w serii Samo Sedno poradnika Depresja. Jak pomóc sobie i bliskim.


i1Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak nauczyciel polonista może radzić sobie z pogłębiającymi się problemami społecznymi współczesnych nastolatków? Obok wskazania najważniejszych trudności i wyzwań, którym musi stawić czoło polonista, przedstawia szereg praktycznych rozwiązań, mających na celu poprawienie relacji panujących w klasach szkolnych. Publikacja nie jest teoretyczną analizą a praktycznym przewodnikiem, wzbogaconym o scenariusze lekcji i propozycje wykorzystania elementów socjoterapii (zwłaszcza psychodeukacji) na języku polskim.


j1

Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.

Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Aktualnie przechowywane przez nas informacje dotyczą ustawień systemu. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ