Propozycje tematów spotkań informacyjno-szkoleniowych

1315 0

 

Prelekcje dla rodziców:

  1. Wczesna stymulacja rozwoju mowy i myślenia dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym – prezentacja multimedialna.
  2. Zaburzenia mowy w wieku przedszkolnym (przyczyny, profilaktyka).
  3. „Czarodziejski stolik” – wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku w rozwijaniu mowy i myślenia dzieci – warsztaty.
  4. „Nie trać słuchu!” – prezentacja multimedialna.
  5. Profilaktyka logopedyczna – co powinno zaniepokoić rodzica?
  6. Czy moje dziecko mówi prawidłowo?
  7. Zaburzenia mowy u dzieci – rodzaje, przyczyny, konsekwencje.
  8. Masaż Shantala – warsztaty dla rodziców.
  9. Potrzeby psychiczne dziecka (rola rodziców w zaspokajaniu podstawowych potrzeb, skutki deprywacji potrzeb, motywacja w kontekście potrzeb itp.)
  10. Stres – czym jest? Jak sobie radzić?
  11. Trudne z dziećmi rozmowy – jak znaleźć sposób na porozumienie, jak wspierać: uwrażliwienie na wielopoziomowość komunikatów podczas rozmowy (komunikacja werbalna, niewerbalna, potrzeby emocjonalne rozmówców, kontekst rozmowy), przydatność poszukiwania sfer łączących skonfliktowane strony oraz potrzebę okazywania zrozumienia dla dziecka.
  12. Rozwijanie potencjału dziecka – dostrzeganie mocnych stron dziecka, motywowanie do rozwijania jego zainteresowań i umiejętności, korzystania z literatury i pomocy otoczenia społecznego w celu realizowania pasji dzieci.
  13. Stres i depresja – jak rozpoznać, jak pomóc? – przyczyny, objawy stresu i depresji, podstawowe sposoby pomocy dziecku w depresji, sposoby na relaks.
  14. Problemy wychowawcze wieku nastoletniego i ich rozwiązywanie.
  15. Jak rozmawiać z dzieckiem, żeby mieć z nim dobry kontakt.
  16. Jak uchronić dzieci przed uzależnieniem.
  17. Narkotyki – symptomy używania. Jak rozpoznać, że dziecko bierze narkotyki.
  18. Co to znaczy być dobrym rodzicem.
  19. Jak motywować dzieci do nauki.
  20. Jak pomóc dziecku w wyborze kierunku kształcenia i drogi zawodowej. Prezentacja multimedialna dla rodziców uczniów gimnazjów.
  21. Sieć szkół ponadgimnazjalnych w powiecie dzierżoniowskim oraz zasady przyjęć. Prelekcja dla rodziców uczniów gimnazjum.
  22. Motywowanie dziecka do nauki. Prelekcja dla rodziców uczniów kl. I-III szkoły podstawowej.
  23. Gotowość do podjęcia nauki szkolnej.
  24. Samodzielność przedszkolaka.
  25. Agresja u przedszkolaków.
  26. Jak pomóc dziecku w nauce.
  27. Sprawdź, jak rozwija się twoje dziecko.
  28. Trening czystości.
  29. Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnymi uczuciami.
  30. Rola pozytywnych relacji między rodzicami i dziećmi.
  31. Ekspresja seksualna dziecka – norma, czy powód do niepokoju?

Prelekcje dla rodziców, nauczycieli, uczniów:

  1. Aktywne słuchanie.
  2. Dziecko idzie do przedszkola.
  3. Motywowanie ucznia do nauki.
  4. Nadpobudliwość i zahamowanie.
  5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole.
  6. Style uczenia się, metody, techniki.
  7. Współpraca z rodzicem dziecka niepełnosprawnego.
  8. Jak radzić sobie ze stresem.
  9. Wychowywanie do samodzielności.
  10. Nieśmiałość jako syndrom problemów emocjonalnych u dzieci w wieku szkolnym.
  11. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
  12. Praca z dzieckiem leworęcznym.
  13. Skuteczne metody karania i nagradzania.
  14. Zachowania i postawy rodziców, wpływające negatywnie na motywację dziecka do nauki.
  15. Uzależnienia XXI wieku.
  16. Rozwój psychoseksualny dzieci w wieku przedszkolnym.
  17. Wychowanie seksualne dla młodzieży.
  18. Komunikacja interpersonalna.
  19. ADHD – rozpoznawanie, sposoby radzenia sobie z dzieckiem nadpobudliwym.

Prelekcje dla nauczycieli:

  1. Rola wczesnego wspomagania rozwoju mowy.
  2. Stymulacja dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
  3. Postępowanie terapeutyczne z uczniem mającym trudności w uczeniu się matematyki.
  4. Metody pracy z uczniem dyslektycznym na poszczególnych etapach edukacyjnych.
  5. Skutki nieudzielania wczesnej i fachowej pomocy dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu jako wieloletnie niepowodzenia szkolne.
  6. Wpływ zaburzeń analizatora słuchowego na specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
  7. Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania spowodowane zaburzeniem percepcji słuchowej.
  8. Dojrzałość szkolna.
  9. Wypalenie zawodowe.

Prosimy Państwa Dyrektorów o przesłanie informacji dotyczących planowanych terminów spotkań z co najmniej 3 tygodniowym wyprzedzeniem.

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ