Prelekcje dla rodziców:
- Wczesna stymulacja rozwoju mowy i myślenia dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym – prezentacja multimedialna.
 - Zaburzenia mowy w wieku przedszkolnym (przyczyny, profilaktyka).
 - „Czarodziejski stolik” – wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku w rozwijaniu mowy i myślenia dzieci – warsztaty.
 - „Nie trać słuchu!” – prezentacja multimedialna.
 - Profilaktyka logopedyczna – co powinno zaniepokoić rodzica?
 - Czy moje dziecko mówi prawidłowo?
 - Zaburzenia mowy u dzieci – rodzaje, przyczyny, konsekwencje.
 - Masaż Shantala – warsztaty dla rodziców.
 - Potrzeby psychiczne dziecka (rola rodziców w zaspokajaniu podstawowych potrzeb, skutki deprywacji potrzeb, motywacja w kontekście potrzeb itp.)
 - Stres – czym jest? Jak sobie radzić?
 - Trudne z dziećmi rozmowy – jak znaleźć sposób na porozumienie, jak wspierać: uwrażliwienie na wielopoziomowość komunikatów podczas rozmowy (komunikacja werbalna, niewerbalna, potrzeby emocjonalne rozmówców, kontekst rozmowy), przydatność poszukiwania sfer łączących skonfliktowane strony oraz potrzebę okazywania zrozumienia dla dziecka.
 - Rozwijanie potencjału dziecka – dostrzeganie mocnych stron dziecka, motywowanie do rozwijania jego zainteresowań i umiejętności, korzystania z literatury i pomocy otoczenia społecznego w celu realizowania pasji dzieci.
 - Stres i depresja – jak rozpoznać, jak pomóc? – przyczyny, objawy stresu i depresji, podstawowe sposoby pomocy dziecku w depresji, sposoby na relaks.
 - Problemy wychowawcze wieku nastoletniego i ich rozwiązywanie.
 - Jak rozmawiać z dzieckiem, żeby mieć z nim dobry kontakt.
 - Jak uchronić dzieci przed uzależnieniem.
 - Narkotyki – symptomy używania. Jak rozpoznać, że dziecko bierze narkotyki.
 - Co to znaczy być dobrym rodzicem.
 - Jak motywować dzieci do nauki.
 - Jak pomóc dziecku w wyborze kierunku kształcenia i drogi zawodowej. Prezentacja multimedialna dla rodziców uczniów gimnazjów.
 - Sieć szkół ponadgimnazjalnych w powiecie dzierżoniowskim oraz zasady przyjęć. Prelekcja dla rodziców uczniów gimnazjum.
 - Motywowanie dziecka do nauki. Prelekcja dla rodziców uczniów kl. I-III szkoły podstawowej.
 - Gotowość do podjęcia nauki szkolnej.
 - Samodzielność przedszkolaka.
 - Agresja u przedszkolaków.
 - Jak pomóc dziecku w nauce.
 - Sprawdź, jak rozwija się twoje dziecko.
 - Trening czystości.
 - Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnymi uczuciami.
 - Rola pozytywnych relacji między rodzicami i dziećmi.
 - Ekspresja seksualna dziecka – norma, czy powód do niepokoju?
 
Prelekcje dla rodziców, nauczycieli, uczniów:
- Aktywne słuchanie.
 - Dziecko idzie do przedszkola.
 - Motywowanie ucznia do nauki.
 - Nadpobudliwość i zahamowanie.
 - Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole.
 - Style uczenia się, metody, techniki.
 - Współpraca z rodzicem dziecka niepełnosprawnego.
 - Jak radzić sobie ze stresem.
 - Wychowywanie do samodzielności.
 - Nieśmiałość jako syndrom problemów emocjonalnych u dzieci w wieku szkolnym.
 - Zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
 - Praca z dzieckiem leworęcznym.
 - Skuteczne metody karania i nagradzania.
 - Zachowania i postawy rodziców, wpływające negatywnie na motywację dziecka do nauki.
 - Uzależnienia XXI wieku.
 - Rozwój psychoseksualny dzieci w wieku przedszkolnym.
 - Wychowanie seksualne dla młodzieży.
 - Komunikacja interpersonalna.
 - ADHD – rozpoznawanie, sposoby radzenia sobie z dzieckiem nadpobudliwym.
 
Prelekcje dla nauczycieli:
- Rola wczesnego wspomagania rozwoju mowy.
 - Stymulacja dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
 - Postępowanie terapeutyczne z uczniem mającym trudności w uczeniu się matematyki.
 - Metody pracy z uczniem dyslektycznym na poszczególnych etapach edukacyjnych.
 - Skutki nieudzielania wczesnej i fachowej pomocy dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu jako wieloletnie niepowodzenia szkolne.
 - Wpływ zaburzeń analizatora słuchowego na specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
 - Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania spowodowane zaburzeniem percepcji słuchowej.
 - Dojrzałość szkolna.
 - Wypalenie zawodowe.
 
Prosimy Państwa Dyrektorów o przesłanie informacji dotyczących planowanych terminów spotkań z co najmniej 3 tygodniowym wyprzedzeniem.