LP. TEMATYKA ODBIORCA OSOBY PROWADZĄCE

OFERTA DLA NAUCZYCIELI

Żłobki, przedszkola
1. Jak pracować z dzieckiem w spektrum autyzmu? nauczyciele przedszkoli M.Szejka -Mach -pedagog I.Kobylańska – pedagog
2. „Nauka czytania bez stresowania” – jak prawidłowo wprowadzić dziecko w świat liter i sprawić żeby polubiło czytanie nauczyciele przedszkoli D.Szejka- Nast – neurologopeda
3. Współpraca z rodzicami – w tym z tzw „trudnym rodzicem” n auczyciele przedszkoli i żłobków E.Starzycka – psycholog
4. Dziecko z trudnościami w kontaktach społecznych, z problemami rozwojowymi – trudne rozmowy z rodzicami o konieczności diagnozy nauczyciele przedszkoli i żłobków E.Starzycka – psycholog
5 . Autyzm i co dalej? nauczyciele przedszkoli A. Lis -psycholog M.Pucicka – pedagog
6. Praca z dzieckiem z trudnościami komunikacyjnymi nauczyciele przedszkoli L.Siodlaczek – neurologopeda
7 . Zrozumieć dziecko nadpobudliwe nauczyciele przedszkoli K. Reszko -pedagog M.Wrotniak – psycholog
8 . „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli nauczyciele przedszkoli E.Kropidłowska – logopeda
9. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu nauczyciele przedszkoli K.Rudnicka – psycholog
Szkoły Podstawowe
1 . Dziewczyny w spektrum – jak funkcjonują i z czym mierzą się na co dzień. Szkoły podstawowe – nauczyciele K. Reszko -pedagog M.Wrotniak – psycholog
2 . Zrozumieć dziecko nadpobudliwe Szkoły podstawowe – nauczyciele K. Reszko – pedagog M. Wrotniak – p sycholog
3 . Wpływ zaburzeń percepcji słuchowej w zakresie analizy i syntezy słuchowej na trudności uczniów w czytaniu i pisaniu Szkoły podstawowe – nauczyciele A. Terlecka – pedagog, logopeda
4. Funkcjonowanie szkolne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego Szkoły podstawowe- nauczyciele A.Terlecka – pedagog, logopeda
5. Diagnoza w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jak przebiega i w jaki sposób może pomóc uczniowi w procesie edukacyjnym Szkoły podstawowe- nauczyciele E. Wilk -psycholog M.Bagińska -psycholog
6. Praca z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera Szkoły podstawowe – nauczyciele M.Szejka -Mach pedagog I.Kobylańska -pedagog
7. „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli Szkoły podstawowe- nauczyciele E.Kropidłowska – logopeda
8. Dziecko z wadą wzroku i słuchu – wskazania do pracy z uczniem Szkoły podstawowe- nauczyciele K.Rudnicka – psycholog
9. Edukacja zdrowotna na poszczególnych jednostkach lekcyjnych Szkoły podstawowe- nauczyciele W.Szymczak – terapeuta ruchu E.Wawruszak -Stolarczyk – terapeuta ruchu
10 Ja wspierać rozwój mowy w szkole nie będąc logopedą Szkoły podstawowe E. Piwowarczyk – logopeda
Szkoły Ponadpodstawowe
1. Komunikacja sprzyjająca budowaniu relacji z uczniami Szkoły ponadpodstawowe – nauczyciele A. Myślicka – pedagog A. Chłądowicz – pedagog
2 . „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele E.Kropidłowska – logopeda

OFERTA DLA RODZICÓW – prelekcje

Szkoły Podstawowe
1. Kary i nagrody w wychowaniu . Rodzice dzieci przedszkolnych M. Pucicka – pedagog
2. Rozwój mowy i myślenia u dziecka (0-6) Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i żłobkowym L. Siodlaczek
3 . Bunt na pokładzie – o roli rodziców w wychowaniu dziecka Rodzice dzieci w wieku przedszkolny m A. Lis – psycholog
4 . Dojrzałość szkolna – jak rodzic może wspierać dojrzałość swojego dziecka Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym K. Reszko -pedagog
5 . Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym A.Terlecka -pedagog , logopeda
6 . Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci i ich wpływ na trudności w czytaniu i pisaniu Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym A.Terlecka-pedagog , logopeda
7 . Jak rozpoznać zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dziecka. Jak im przeciwdziałać w warunkach domowych Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym A. Myślicka – pedagog
8 . „Nauka czytania bez stresowania” – jak prawidłowo wprowadzać dziecko w świat liter i sprawić, żeby polubiło czytanie Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym D.Szejka -Nast. – logopeda
9. Od karmienia do mówienia – wpływ funkcji prymarnych na rozwój mowy Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym D.Szejka -Nast. – logopeda
10. Zrozumieć nadpobudliwe dziecko Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym M.Wrotniak – psycholog
11. Wspieranie rozwoju mowy małego dziecka Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym E.Kropidłowska -logopeda
12. Kiedy do logopedy? Jak wygląda prawidłowy rozwój mowy Rodzice dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym E.Kropidłowska -logopeda
13. Zachowania trudne u dzieci – skuteczne reagowanie i współpraca z przedszkolem i żłobkiem Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i żłobkowym E.Starzycka -psycholog
14. Szkoła dla rodziców i wychowawców Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym E.Starzycka -psycholog
15. Uczymy dziecko samodzielności i pewności siebie Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym E.Starzycka -psycholog
16. Niejadek – jak pomóc sobie i dziecku? Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i żłobkowym M.Szejka -Mach-pedagog
17. Jak wspierać rozwój mowy dziecka w domu Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym E . Piwowarczyk – logopeda
Szkoły podstawowe
1. Uzależnienia XXI wieku Rodzice uczniów szkoły podstawowej I.Kobylańska -pedagog
2. Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym Rodzice uczniów szkoły podstawowej I.Kobylańska -pedagog
3. Kiedy warto wybrać się z dzieckiem do specjalisty w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej? Rodzice uczniów szkoły podstawowej M.Bagińska – psycholog
4. Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. Rodzice uczniów szkół podstawowych kl as . I- III A.Terlecka – pedagog, logopeda
5. Trudności uczniów w czytaniu i pisaniu w aspekcie zaburzeń percepcji słuchowej. Propozycje terapii. Rodzice uczniów szkół podstawowych kl as I- III A.Terlecka – pedagog, logopeda
6. Zrozumieć dziecko nadpobudliwe Rodzice uczniów szkół podstawowych M.Wrotniak -psycholog
7. Budowanie motywacji u dzieci do aktywności ruchowej Rodzice uczniów szkół podstawowych E.Wawruszak -Stolarczyk – terapeuta ruchu
8. Ćwiczenie integrujące półkule mózgowe czyli jak pokonać stres i uczynić naukę bardziej przyjemną Rodzice uczniów szkół podstawowych W.Szymczak – terapeuta ruchu
9. Moje dziecko jest niejadkiem! – jak pomóc sobie i dziecku Rodzice uczniów szkoły podstawowej I etap M.Szejka -Mach-pedagog
10. Czy kryzys emocjonalny to już depresja -jak odróżnić naturalne emocje mojego dziecka od choroby Rodzice uczniów szkół podstawowych – II etap E. Wilk-psycholog
Szkoły ponadpodstawowe
1. Rozpoznawanie kryzysu psychicznego u nastolatków Rodzice uczniów szk ół ponadpodstawow ych A. Chłądowicz – pedagog

OFERTA DLA DZIECI/UCZNIÓW

Żłobki, przedszkola
1. Badania przesiewowe programem „Słyszę”, Dzieci od 5 rż D.Szejka -Nast. – neurologopeda E.Kropidłowska – logopeda
2. Logopedyczne b adania przesiewowe Dzieci przedszkolne D.Szejka -Nast. – neurologopeda E.Kropidłowska – logopeda A. Terlecka – logopeda
3. Warsztaty dla dzieci 6-letnich wg programu A. Maurer „Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych” Dzieci 6 letnie A.Terlecka – logopeda, pedagog
4. Trening kontrolowania złości Dzieci w wieku przedszkolnym M. Pucicka-pedagog A.Lis -psycholog
5. W krainie uczuć i emocji – Spotkani a cykliczne – 4 spotkania Dzieci w wieku przedszkolnym M. Pucicka-pedagog A.Lis -psycholog
6. Zabawy rozwijające funkcje poznawcze i komunikacyjne – warsztaty Dzieci w wieku przedszkolny m M. Pucicka-pedagog L. Siodlaczek
7. Zabawy z kameleonem Leonem – ćwiczenia ortofoniczne dla maluchów Dzieci w wieku przedszkolnym E.Kropidłowska – logopeda
8. Badania pod katem zaburzeń integracji sensoryczn ej z zastosowaniem Kart Oceny Rozwoju Sensomotorycznego Dzieci w wieku przedszkolnym i żłobkowym K.Rudnicka – psycholog
9. „Moja złość , mój lęk – radzę sobie z ni mi ” Dzieci w wieku przedszkol nym E.Starzycka-psycholog
10. Integracja bilateralna – cykl spotkań 1 w miesiącu Dzieci w wieku 5-6 r.ż. K. Reszko-pedagog A. Myślicka -pedagog
Szkoły podstawowe
1 . Przesiewowe badania logopedyczne – profilaktyka zaburzeń mowy Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej A.Terlecka-pedagog , logopeda
2 . Badania przesiewowe niewerbalnych możliwości intelektualnych Testem Matryc Progresywnych RAVEN’S 2 Uczniowie kl. I szkół podstawowych M. Bagińska -psycholog
3 . Zajęcia integracyjne , reintegracyjne Uczniowie szkół podstawowych I.Kobylańska -pedagog
4 . Techniki efektywnego uczenia się Uczniowie szkół podstawowych M. Pucicka -pedagog A. E. Wilk – psycholog
5 . Bądź tu i teraz z Twoim ciałem. Rola powiązania ciała i umysłu. Warsztaty uważności Uczniowie szkół podstawowych klasy IV-VI E.Wawruszak -Stolarczyk – terapeuta ruchu W.Szymczak terapeuta ruchu
6. Zajęcia z zakresu profilaktyki przemocy rówieśniczej Uczniowie kl . II I szkół podstawowych M. Wrotniak – psycholog K. Reszko – pedagog
7. Jak być dobrym kolegą/koleżanką? – rozwijanie empatii i współpracy Uczniowie szkół podstawowych – I etap E. Wilk-psycholog A.Chłądowicz – pedagog
8. Hejt, cyberprzemoc – jak reagować i gdzie szukać pomocy Uczniowie szkół podstawowych – I I etap E. Wilk-psycholog
9. Ja w grupie – budowanie pozytywnych relacji i poczucia własnej wartości Uczniowie szkół podstawowych – II etap E. Wilk-psycholog A.Ch łą dowicz – pedagog
10. Uzależnienia behawioralne Uczniowie szkół podstawowych E. Wilk-psycholog
11. Budowanie odporności psychicznej Uczniowie w wieku 14-17 lat A. Chłądowicz – pedagog A. Myślicka – pedagog
12. Zarządzanie konfliktem w grupie Uczniowie w wieku 14-17 lat A.Chłądowicz – pedagog A.Myślicka – pedagog
13. Jak mówić, żeby nas słuchano? Uczniowie klas 7-8 SP E. Piwowarczyk – logopeda
Szkoły ponadpodstawowe
1. Relacje rówieśnicze i romantyczne – o granicach, emocjach i szacunku Uczniowi e szkół ponadpodstawowych E. Wilk-psycholog A.Chłądowicz – pedagog
2. Zajęcia integracyjne , reintegracyjne Uczniowi e szkół ponadpodstawowych I.Kobylańska – pedagog K. Reszko -pedagog
3. Uzależnienia behawioralne Uczniowi e szkół ponadpodstawowych E. Wilk – psycholog
4 . „Ja to mam lęk…” – o zaburzeniach lękowych u młodzieży Uczniowi e szkół ponadpodstawowych E. Wilk-psycholog A.Chłądowicz – pedagog
5. Budowanie odporności psychicznej Uczniowie w wieku 14-17 lat A. Chłądowicz – pedagog A. Myślicka – pedagog
6. Zarządzanie konfliktem w grupie Uczniowie w wieku 14-17 lat A.Chłądowicz – pedagog A.Myślicka – pedagog

Poniżej znajdują się propozycje sieci współpracy/grup problemowych dla nauczycieli/specjalistów, które mogą być utworzone w bieżącym roku szkolnym 202 5 /202 6 . J eżeli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniach z poniższych grup/sieci, prosimy o zapisy mailem (poradniaparkowa2@wp.pl). W zależności od Państwa zapotrzebowania oraz naszych możliwości – takie grupy zostaną utworzone lub kontynuowane.

Sieć współpracy/ g rupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE :

1. Sieć współpracy pedagogów szkół podstawowych –ponadpodstawowych – I. Kobylańska , K. Reszko

2. Sieć współpracy psychologów szkół p odstawowych i ponadpodstawowych – M. Bag ińska, M. Wrotniak

3 . Sieć współpracy doradców zawodowych szkół podstawowych i ponadpodstawowych – G.Wojtala

4 . Sieć współpracy logopedów (przedszkola i szkoły podstawowe) – D. Szejka- Nast , L. Siodlaczek (min. 8 osób)

5. Grupa problemowa dla nauczycieli szkół podstawowych – dostosowanie środowiska szkolnego dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową W. Szymczak, E. Wawruszak -Stolarczyk (min. 5 osób)

6 . Grupa problemowa dla psychologów przedszkolnych, pedagogów specjalnych i nauczycieli wspomagających w przedszkolach – E. Starzycka

7 . Sie ć współpracy dyrektorów szkół podstawowych, ponadpodstawowych – R. Kryczek , M. Bagińska, M. Horożaniecka (o terminach spotkań będziemy informować wszystkie szkoły drogę mailową).

Grupy wsparcia dla rodziców:

Grupa wsparcia dla rodziców uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z trudnościami wychowawczymi z elementami regulacji nerwu błędnego M. Wrotniak , K. Reszko (min. 10 osób).

Grupa wsparcia dla rodziców dzieci (7-11 lat) z trudnościami w rozpoznawaniu i regulowaniu emocji A. Chłądowicz , A. Myślicka ( min . 10 osób)

Oferta PC Biblioteki Pedagogicznej w Dzierżoniowie
1. Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży.

Tematy zajęć:

Przedszkola (starsze grupy)

Baśniowe podróże w bibliotece.

„Amelka i latająca księga” – teatrzyk.

Szkoły podstawowe klasy I-III

Spotkanie z bajkami – bingo literackie dla najmłodszych.

Ćwiczymy spostrzegawczość – planszówki w bibliotece.

Teatrzyk kamishibai w bibliotece.

Szkoły podstawowe klasy IV-VI

Escape room w bibliotece.

Historia pisma – warsztaty w bibliotece.

Rozwijanie umiejętności analitycznych – zajęcia z planszówkami.

Szkoły podstawowe klasy VIII

Warsztat informacyjny Biblioteki Pedagogicznej.

Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

Szkoły ponadpodstawowe klasy I-IV

Efektywne zarządzanie czasem.

Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

Warsztat Informacyjny Biblioteki Pedagogicznej.

Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze

„Książkowe supermoce ” – cykl zajęć biblioterapeutycznych.

(zajęcia są dostosowywane do wieku uczestników i stopnia niepełnosprawności).

2. Wystawy tematyczne

W roku szkolnym 2025/2026 oferujemy możliwość wypożyczenia do placówek oświatowych Powiatu Dzierżoniowskiego wystaw tematycznych książek dotyczących następujących zagadnień:

Cyfrowe bezpieczeństwo.

Kształtowanie zdrowego stylu życia wśród uczniów.

Ćwiczymy koncentrację i pamięć.

Profilaktyka przemocy w szkole.

Kształtowanie odporności psychicznej u dzieci i młodzieży.

Mój region – moja pasja.

Metody aktywizujące w nauczaniu.

Techniki skutecznego uczenia się.

Przeciwdziałanie uzależnieniom w szkole.

Trening umiejętności społecznych – scenariusze zajęć.

Wydarzenia czytelnicze

05.11.2025 Dzień Postaci z Bajek.

03.03.2026 Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek.

23.04.2026 Dzień Książki i Praw Autorskich.

8.05-15.05.2026 Obchody Tygodnia Bibliotek.

1-7 czerwca 2026 Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom.

Spotkania w ramach sieci współpracy bibliotekarzy szkolnych Powiatu Dzierżoniowskiego:

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych (październik 2025).

Ogólnopolski Dzień Bibliotekarza i Bibliotek (maj 2026).

Przygotowanie literatury na wskazany temat – wyszukanie dostępnych materiałów bibliotecznych, po wcześniejszym uzgodnieniu tematyki z nauczycielem bibliotekarzem.

Akty prawne 

Loading

Przejdź do treści

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ