OFERTA DZIAŁAŃ PROWADZONYCH W PC FILII PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W BIELAWIE – ROK SZKOLNY 2025/2026
|
TEMATYKA |
ODBIORCA |
OSOBY PROWADZĄCE |
||
OFERTA DLA NAUCZYCIELI |
|||||
PRZEDSZKOLA |
|||||
1. |
Szanse i zagrożenia dla młodszych dzieci jakie niesie korzystanie ze współczesnych mediów cyfrowych |
nauczyciele |
G. Wojtala
|
||
2. |
Wady wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym – praktyczne wskazówki dla nauczycieli |
nauczyciele przedszkoli |
L. Słocińska |
||
SZKOŁY PODSTAWOWE |
|||||
1. |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole dla ucznia z opinią i orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. jak interpretować zapisy w wydawanych dokumentach. |
nauczyciele szkół podstawowych |
M. Horożaniecka |
||
2. |
Opracowywanie IPET-ów i WOPFU |
nauczyciele szkół podstawowych |
M. Horożaniecka |
||
3. |
Z pustego nie nalejesz – profilaktyka wypalenia zawodowego- warsztaty |
nauczyciele szkół podstawowych |
G. Wojtala |
||
4. |
Trudne zachowania u dzieci ze SPE (specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Konsultacje |
nauczyciele klas integracyjnych |
K. Bartizal-Maturska |
||
5. |
Ja w głównej roli -sposoby radzenia sobie i reagowania |
nauczyciele klas IV-VIII |
U. Grabowska |
||
SZKOŁY PONADPODSTAWOWE |
|||||
1. |
Wpływ depresji na procesy uczenia się i na zachowania autodestrukcyjne u nastolatków |
nauczyciele szkoły ponadpodstawowe- |
U. Grabowska |
||
2. |
Opracowywanie IPET-ów i WOPFU |
nauczyciele szkół ponadpodstawowe- |
M. Horożaniecka |
||
3. |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole dla ucznia z opinią i orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. jak interpretować zapisy w wydawanych dokumentach.
|
nauczyciele szkół ponadpodstawowych |
M. Horożaniecka |
||
|
|||||
PRZEDSZKOLA |
|||||
1. |
Jak wspierać dojrzałość szkolną własnego dziecka |
rodzice dzieci 5-6 letnich |
K. Bartizal – Maturska |
||
2. |
Rozwój mowy w przedszkolu- kiedy się niepokoić, a kiedy wspierać? |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym |
L. Słocińska |
||
3. |
Szanse i zagrożenia dla młodszych dzieci jakie niesie korzystanie z współczesnych urządzeń cyfrowych |
rodzice dzieci w żłobku |
G. Wojtala |
||
4. |
Dziecko w sieci – zagrożenia związane z udostępnieniem wizerunku dziecka w Internecie – przedszkole |
rodzice dzieci |
M. Horożaniecka
|
||
SZKOŁY PODSTAWOWE |
|||||
1. |
Dobry start – jak wspomagać odporność psychiczną dziecka |
rodzice dzieci |
G. Wojtala |
||
SZKOŁY PONADPODSTAWOWE |
|||||
1. |
Wpływ depresji na procesy uczenia się i zachowania autodestrukcyjne u nastolatków |
rodzice szkół ponadpodstawowych |
U. Grabowska |
||
OFERTA DLA UCZNIÓW |
|||||
PLACÓWKI PRZEDSZKOLNE I ŻŁOBKOWE |
|||||
1. |
Logopedyczne badania przesiewowe |
dzieci uczęszczające do żłobka |
L. Słocińska |
||
SZKOŁY PODSTAWOWE |
|||||
1. |
Badania przesiewowe: diagnoza trudności |
uczniowie klas IV szkoły podstawowej |
M. Horożaniecka |
||
2. |
Badania przesiewowe ,,Widzę”
|
uczniowie klas I szkoły podstawowej |
M. Horożaniecka |
||
3. |
Badania przesiewowe ,,Mówię”
|
uczniowie klas I szkoły podstawowej |
M. Horożaniecka |
||
4. |
Badania przesiewowe ,,Słyszę”
|
uczniowie klas I szkoły podstawowej |
M. Horożaniecka |
||
5. |
Skala Ryzyka Dysleksji – SRD |
uczniowie klas I szkoły podstawowej |
M. Horożaniecka |
||
6. |
Badania w terenie uczniów zdolnych – Test Umiejętności Wielorakich : · diagnoza pedagogiczna · diagnoza psychologiczna |
uczniowie klas V szkoły podstawowej |
G. Wojtala M. Horożaniecka |
||
7. |
Jak radzić sobie z napięciem i stresem? |
uczniowie klas VIII szkoły podstawowej |
K. Bartizal-Maturska
|
||
8. |
Organizacja nauki własnej, czyli jak szybciej zapamiętywać. |
uczniowie klas IV szkoły podstawowej |
K. Bartizal-Maturska |
||
SZKOŁY PONADPODSTAWOWE |
|||||
1. |
Jak radzić sobie z napięciem i stresem? |
uczniowie klas |
K. Bartizal -Maturska G. Wojtala |
||
2. |
Ja w roli głównej – sposoby radzenia sobie i reagowania w sytuacjach kryzysowych |
uczniowie klas I szkoły ponadpodstawowej |
U. Grabowska |
||
Poniżej znajdują się propozycje sieci współpracy/grup problemowych dla nauczycieli/specjalistów, które mogą być utworzone w bieżącym roku szkolnym 202 5 /202 6 .
Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniach z poniższych grup/sieci, prosimy o zapisy mailem (poradniaparkowa2@wp.pl). W zależności od Państwa zapotrzebowania oraz naszych możliwości – takie grupy zostaną utworzone lub kontynuowane.
Sieć współpracy/ grupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE-FILIA w BIELAWIE:
- Sieć współpracy pedagogów i psychologów szkół – M. Morożaniecka
- Sieć współpracy dla dyrektorów szkół podstawowych – M. Morożaniecka
- Sieć współpracy dla dyrektorów przedszkoli – M. Morożaniecka
- Sieć współpracy dla dyrektorów szkół ponadpodstawowych. – M. Morożaniecka
- Zespół problemowy dla nauczycieli i nauczycieli współorganizujących proces nauczania z klas I-III – M. Morożaniecka
- Sieć współpracy doradców zawodowych – G. Wojtala
HARMONOGRAM SIECI WSPÓŁPRACY
pedagogów i psychologów
rok szkolny 2025/2026
Spotkania odbywają się raz w miesiącu – (najczęściej w trzeci wtorek m-ca) w godzinach 9:00 -11:00
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Filia w Bielawie ul. Wolności 109
tel. 74/833 82 99
Data spotkania |
Prowadząca |
---|---|
|
|
23.09.2025r⃰ wyjątkowo czwarty wtorek miesiąca |
Małgorzata Horożaniecka |
21.10.2025r . |
|
18.11.2025r. |
|
16.12.2025r. |
|
20.01.2026r. |
|
17.02.2026r. |
|
17.03.2026r. |
|
21.04.2026r. |
|
19.05.2026r. |
|
06.2026r. |
UWAGA: Zachęcam także na co dzień do kontaktu z naszą Poradnię ws uczniów, działań realizowanych przez naszą placówkę i w innych bieżących sprawach i trudnościach.
Nadal działa Sieć Współpracy (Grupa Wsparcia Pedagogów i Psychologów) – na Messengerze, przy jej pomocy możemy nawiązywać kontakt ze sobą w PILNYCH bieżących sprawach.
Pozdrawiam i zapraszam na spotkania i do kontaktów.
Małgorzata Horożaniecka
Kierownik Filii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielawie