OFERTA DZIAŁAŃ  PROWADZONYCH W PC FILII PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W BIELAWIE – ROK SZKOLNY 2025/2026

 

TEMATYKA

ODBIORCA

OSOBY PROWADZĄCE

OFERTA DLA NAUCZYCIELI

PRZEDSZKOLA

1.

Szanse i zagrożenia dla młodszych dzieci  jakie niesie    korzystanie ze współczesnych mediów cyfrowych

nauczyciele
przedszkoli

G. Wojtala

 

2.

Wady wymowy u dzieci w wieku  przedszkolnym – praktyczne wskazówki dla nauczycieli

nauczyciele przedszkoli

L. Słocińska

SZKOŁY PODSTAWOWE

1.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole dla ucznia z opinią i orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. jak interpretować zapisy w wydawanych dokumentach.

nauczyciele  szkół podstawowych

M. Horożaniecka

2.

Opracowywanie IPET-ów i WOPFU

nauczyciele szkół podstawowych

M. Horożaniecka

3.

Z pustego nie nalejesz – profilaktyka wypalenia  zawodowego- warsztaty

nauczyciele szkół podstawowych

G. Wojtala

4.

 

Trudne zachowania u dzieci ze SPE (specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Konsultacje

nauczyciele klas integracyjnych
i nauczyciele współorganizujący proces nauczania

K. Bartizal-Maturska

5.

 Ja w głównej roli -sposoby radzenia  sobie i reagowania
w sytuacjach kryzysowych z udziałem nastolatków

nauczyciele klas IV-VIII

U. Grabowska

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

1.

 Wpływ depresji na procesy uczenia się i na zachowania  autodestrukcyjne u nastolatków

nauczyciele szkoły ponadpodstawowe-

U. Grabowska

2.

 Opracowywanie IPET-ów i WOPFU

nauczyciele szkół ponadpodstawowe-

M. Horożaniecka

3.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole dla ucznia z opinią i orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. jak interpretować zapisy w wydawanych dokumentach.

 

nauczyciele szkół ponadpodstawowych

M. Horożaniecka

 


OFERTA DLA RODZICÓW

PRZEDSZKOLA

1.

Jak wspierać dojrzałość szkolną własnego dziecka

rodzice dzieci 5-6 letnich

K. Bartizal – Maturska

2.

Rozwój mowy w przedszkolu- kiedy się niepokoić, a kiedy wspierać?

rodzice dzieci w wieku przedszkolnym

L. Słocińska

3.

Szanse i zagrożenia dla młodszych dzieci  jakie niesie    korzystanie z współczesnych urządzeń cyfrowych

rodzice dzieci w  żłobku
i przedszkolu

G. Wojtala

4.

Dziecko w sieci – zagrożenia związane z udostępnieniem wizerunku dziecka w Internecie – przedszkole

rodzice dzieci
w wieku przedszkolnym

M. Horożaniecka

 

SZKOŁY PODSTAWOWE

1.

Dobry start – jak wspomagać odporność psychiczną dziecka

rodzice dzieci
w wieku szkolnym

G. Wojtala

 

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

1.

Wpływ depresji na procesy uczenia się i zachowania autodestrukcyjne u nastolatków

rodzice szkół ponadpodstawowych

U. Grabowska

OFERTA DLA UCZNIÓW

PLACÓWKI PRZEDSZKOLNE I ŻŁOBKOWE

1.       

 Logopedyczne badania przesiewowe 

dzieci uczęszczające do  żłobka

L. Słocińska

SZKOŁY PODSTAWOWE

1.

Badania przesiewowe: diagnoza trudności
w  poprawnym pisaniu i czytaniu  ze zrozumieniem

uczniowie klas IV szkoły podstawowej

M. Horożaniecka

2.

Badania przesiewowe  ,,Widzę”

 

uczniowie klas I szkoły podstawowej

M. Horożaniecka

3.

Badania przesiewowe  ,,Mówię”

 

uczniowie klas I szkoły podstawowej

M. Horożaniecka

4.

Badania przesiewowe ,,Słyszę”

 

uczniowie klas I szkoły podstawowej

M.  Horożaniecka

5.

Skala Ryzyka Dysleksji – SRD

uczniowie klas I szkoły podstawowej

M. Horożaniecka

6.

Badania w terenie uczniów zdolnych – Test Umiejętności Wielorakich :

·         diagnoza pedagogiczna

·         diagnoza psychologiczna

uczniowie klas V szkoły podstawowej

G. Wojtala

M. Horożaniecka

7.

Jak radzić sobie z napięciem i stresem?

uczniowie klas VIII szkoły podstawowej

 

K. Bartizal-Maturska

 

8.

Organizacja nauki własnej, czyli jak szybciej zapamiętywać.

uczniowie klas IV szkoły podstawowej

K. Bartizal-Maturska

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

1.

Jak radzić sobie z napięciem i  stresem?

uczniowie klas
maturalnych

K. Bartizal -Maturska

G. Wojtala

2.

Ja w roli głównej – sposoby radzenia sobie i reagowania w sytuacjach kryzysowych

uczniowie klas I szkoły ponadpodstawowej

U. Grabowska

           

 

Poniżej znajdują się propozycje sieci współpracy/grup problemowych dla nauczycieli/specjalistów, które mogą być utworzone w bieżącym roku szkolnym 202 5 /202 6 .

Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniach z poniższych grup/sieci, prosimy o zapisy mailem (poradniaparkowa2@wp.pl). W zależności od Państwa zapotrzebowania oraz naszych możliwości – takie grupy zostaną utworzone lub kontynuowane.

Sieć współpracy/ grupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE-FILIA w BIELAWIE:

  • Sieć współpracy pedagogów i psychologów szkół – M. Morożaniecka
  • Sieć współpracy dla dyrektorów szkół podstawowych – M. Morożaniecka
  • Sieć współpracy dla dyrektorów przedszkoli – M. Morożaniecka
  • Sieć współpracy dla dyrektorów szkół ponadpodstawowych. – M. Morożaniecka
  • Zespół problemowy dla nauczycieli i nauczycieli współorganizujących proces nauczania z klas I-III – M. Morożaniecka
  • Sieć współpracy doradców zawodowych – G. Wojtala

HARMONOGRAM    SIECI    WSPÓŁPRACY 

  pedagogów i psychologów
  rok szkolny 2025/2026
 Spotkania odbywają się raz w miesiącu  – (najczęściej  w  trzeci wtorek m-ca)   w godzinach 9:00 -11:00
 Poradnia   Psychologiczno – Pedagogiczna   Filia w  Bielawie ul. Wolności 109

 tel. 74/833 82 99

 

Data spotkania

Prowadząca

 

 

23.09.2025r

wyjątkowo czwarty wtorek miesiąca

 

Małgorzata Horożaniecka

21.10.2025r .

18.11.2025r.

16.12.2025r. 

20.01.2026r. 

17.02.2026r.

17.03.2026r.

21.04.2026r.  

19.05.2026r.

06.2026r.

 

UWAGA:  Zachęcam także   na co dzień do kontaktu z naszą Poradnię ws uczniów, działań realizowanych przez naszą placówkę  i w   innych bieżących sprawach i trudnościach.  

Nadal działa    Sieć Współpracy (Grupa Wsparcia  Pedagogów i Psychologów) – na Messengerze, przy jej pomocy możemy nawiązywać kontakt ze sobą w PILNYCH  bieżących sprawach.

Pozdrawiam  i zapraszam    na spotkania  i do kontaktów.

Małgorzata Horożaniecka
Kierownik Filii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielawie

Loading

Przejdź do treści

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ