Oferta Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej na rok szkolny 2024/2025

LP. TEMATYKA ODBIORCA OSOBY PROWADZĄCE
 

OFERTA DLA NAUCZYCIELI

 Przedszkola
1. Rozwój psychoseksualny dziecka w wieku przedszkolnym. nauczyciele przedszkoli A.Lis – psycholog
2. „Nauka czytania bez stresowania” – jak prawidłowo wprowadzić dziecko w świat liter i sprawić żeby polubiło czytanie. nauczyciele przedszkoli D. Szejka-Nast – neurologopeda
3. Współpraca z rodzicami – w tym z tzw „trudnym rodzicem”. nauczyciele przedszkoli E. Starzycka – psycholog
4. Autyzm i co dalej?

 

nauczyciele przedszkoli A.Lis-psycholog

M.Pucicka-pedagog

 

5. Jak pracować z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji. nauczyciele przedszkoli A.Lis-psycholog

M. Pucicka -pedagog

6. Dziecko lękowe, dziecko z mutyzmem wybiórczym w grupie przedszkolnej i co dalej? nauczyciele przedszkoli K. Reszko -pedagog

M.Wrotniak- psycholog

7. „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli. nauczyciele przedszkoli E. Kropidłowska – logopeda
8. Jak nauczyciel może przeciwdziałać wadom postawy u dzieci? nauczyciele przedszkoli E.Wawruszak-Stolarczyk – terapeuta ruchu

W.Szymczak-terapeuta ruchu

 Szkoły Podstawowe
1. Dziewczyny w spektrum – jak funkcjonują i z czym mierzą się na co dzień? Szkoły podstawowe- nauczyciele K. Reszko -pedagog

M.Wrotniak- psycholog

2. Procedura Niebieskiej Karty. Szkoły podstawowe- nauczyciele A. Myślicka – pedagog
3. Wpływ zaburzeń percepcji słuchowej  w zakresie analizy i syntezy słuchowej na trudności uczniów w czytaniu i pisaniu. Szkoły podstawowe- nauczyciele A.Terlecka – pedagog, logopeda
4. Funkcjonowanie szkolne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Szkoły podstawowe- nauczyciele A.Terlecka – pedagog, logopeda
5. Wypalenie zawodowe. Szkoły podstawowe- nauczyciele P. Kossowski – psycholog
6. Problemy emocjonalne uczniów – jak je dostrzec i wspierać rodziców.

 

Szkoły podstawowe- nauczyciele E. Wilk-psycholog

M.Bagińska-psycholog

7. Praca z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera. Szkoły podstawowe- nauczyciele M.Szejka-Mach pedagog

I. Kobylańska -pedagog

8. „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli. Szkoły podstawowe- nauczyciele E. Kropidłowska – logopeda
9. Neuroróżnorodność- zrozumienie potrzeb ucznia neuroatypowego. Szkoły podstawowe- nauczyciele E. Wilk-psycholog

P.Kossowski – psycholog

10 Jak nauczyciel może przeciwdziałać wadom postawy u dzieci? Szkoły podstawowe- nauczyciele E.Wawruszak-Stolarczyk – terapeuta ruchu

W.Szymczak-terapeuta ruchu

Szkoły Ponadpodstawowe
1. Neuroróżnorodność- zrozumienie potrzeb ucznia neuroatypowego. Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele

 

E. Wilk-psycholog

P.Kossowski – psycholog

2. Problemy emocjonalne uczniów – jak je dostrzec i wspierać rodziców. Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele E. Wilk – psycholog

M.Bagińska-psycholog

3. „Nie trać głosu” – warsztat pracy głosem dla nauczycieli. Szkoły ponadpodstawowe- nauczyciele E.Kropidłowska- logopeda
4. Wypalenie zawodowe. Szkoły podstawowe- nauczyciele P. Kossowski – psycholog
OFERTA DLA RODZICÓW – prelekcje
 Przedszkola
1. Kary i nagrody w wychowaniu. Rodzice dzieci przedszkolnych M. Pucicka-pedagog
2. Moje dziecko jest niejadkiem!-jak pomóc sobie i dziecku. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym M. Szejka-Mach-pedagog
3 Bunt na pokładzie – o roli rodziców w wychowaniu dziecka. Rodzice dzieci przedszkolnych A. Lis – psycholog
4. Dojrzałość szkolna- jak rodzic może wspierać dojrzałość swojego dziecka. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym K. Reszko-pedagog
5. Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym

 

A.Terlecka – pedagog, logopeda
6. Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym A.Terlecka –

pedagog, logopeda

7. Dobór prawidłowego obuwia dla dziecka i jego wpływ na rozwój stopy.  Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym

(minimum 10 zainteresowanych rodziców)

E. Wawruszak -Stolarczyk – terapeuta ruchu lub

W. Szymczak – terapeuta ruchu

8. Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój mowy dziecka. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym D. Szejka-Nast. – logopeda
9. „Nauka czytania bez stresowania” – jak prawidłowo wprowadzić dziecko w świat liter i sprawić żeby polubiło czytanie. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym D. Szejka-Nast. – logopeda
10. Od karmienia do mówienia – wpływ funkcji prymarnych na rozwój mowy. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym D. Szejka-Nast. – logopeda
11. Zachowania trudne u dzieci – skuteczne reagowanie i współpraca z przedszkolem. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym E. Starzycka -psycholog
12. Jak przygotować emocjonalnie dziecko do rozpoczęcia nauki szkolnej? Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym E. Starzycka -psycholog
13. Wspieranie rozwoju mowy małego dziecka. Rodzice dzieci w wieku i przedszkolnym E. Kropidłowska-logopeda
14. Zapobieganie zaburzeniom integracji sensorycznej u dzieci w wieku młodszym. Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym M. Szejka-Mach – pedagog
15 Kiedy do logopedy? Jak wygląda prawidłowy rozwój mowy. Rodzice dzieci w wieku  przedszkolnym E. Kropidłowska-logopeda
Szkoły podstawowe
1. Uzależnienia XXI wieku. Rodzice uczniów szkoły podstawowej I.Kobylańska-pedagog
2. Postawy rodzicielskie i ich wpływ na rozwój dziecka. Rodzice uczniów szkoły podstawowej A.Myślicka-pedagog
3 Kiedy pozwolić, kiedy zabronić? – stawianie granic. Rodzice uczniów szkoły podstawowej A.Myślicka-pedagog
4. Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym… Rodzice uczniów szkoły podstawowej I.Kobylańska-pedagog
5. Wada wymowy jako jedna z przyczyn trudności dziecka w czytaniu i pisaniu. Rodzice uczniów szkół podstawowych  klas. I- III A.Terlecka- pedagog, logopeda
6. Trudności uczniów w czytaniu  i pisaniu w aspekcie zaburzeń percepcji słuchowej. Propozycje terapii. Rodzice uczniów szkół podstawowych  klas. I- III A.Terlecka – pedagog, logopeda
7. Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci. Rodzice uczniów szkół podstawowych  klas. I- III A.Terlecka – pedagog, logopeda
8. Rodzeństwo. Jak wspierać relację swoich dzieci. Rodzice uczniów szkół podstawowych M.Wrotniak-psycholog
9. Trudności wieku dorastania-depresja. Rodzice uczniów szkół podstawowych  klas 7-8 P.Kossowski-psycholog
10. Rozpoznawanie kryzysu psychicznego u nastolatków. Rodzice uczniów szkół podstawowych  klas 7-8 P.Kossowski-psycholog
11. Jak wspierać i rozwijać motywację u dzieci? Rodzice uczniów szkoły podstawowej E. Wilk-psycholog
12. Kiedy warto wybrać się z dzieckiem do specjalisty w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej? Rodzice uczniów szkół podstawowych M. Bagińska psycholog
13. Moje dziecko jest niejadkiem!-jak pomóc sobie i dziecku. Rodzice uczniów klas I-III SP M. Szejka- Mach-pedagog
Szkoły ponadpodstawowe
1. Jak wspierać i rozwijać motywację u uczniów? Rodzice uczniów klas szkoły ponadpodstawowej, E. Wilk-psycholog
3. Trudności wieku dorastania-depresja. Rodzice uczniów szkół ponadpodstawowych P.Kossowski-psycholog
4. Rozpoznawanie kryzysu psychicznego u nastolatków. Rodzice uczniów szkół ponadpodstawowych P.Kossowski-psycholog
OFERTA DLA DZIECI/UCZNIÓW
Przedszkola
1. Badania przesiewowe programem „Słyszę”, Dzieci od 5 rż D. Szejka-Nast. – neurologopeda

E. Kropidłowska – logopeda

2. Przesiewowe badania logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym Dzieci w wieku przedszkolnym E. Kropidłowska – logopeda

D. Szejka- Nast – neurologopeda

3. Warsztaty dla dzieci 6-letnich wg programu A. Maurer „Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych”. Dzieci 6 letnie –

II semestr

A.Terlecka- logopeda, pedagog
4. Trening kontrolowania złości. Dzieci w wieku przedszkolnym M. Pucicka-pedagog

A.Lis-psycholog

5. W krainie uczuć i emocji –     Spotkania cykliczne – 4 spotkania. Dzieci w wieku przedszkolnym M. Pucicka-pedagog

A.Lis-psycholog

6. Zabawy z kameleonem Leonem – ćwiczenia ortofoniczne dla maluchów. Dzieci w wieku przedszkolnym E. Kropidłowska – logopeda
7. „Moja złość, mój lęk – radzę sobie z nimi” Dzieci w  wieku przedszkolnym E. Starzycka-psycholog
8. Integracja grupy przedszkolnej w zabawach logorytmicznych. Dzieci w  wieku przedszkolnym D. Szejka-Nast. – neurologopeda
 Szkoły podstawowe
1. Badania przesiewowe dla uczniów klas I (diagnoza analizy i syntezy fonemowej, formuły lateralizacji i sprawności grafomotorycznej). Uczniowie klas I I.Kobylańska-pedagog
2. Przesiewowe badania logopedyczne – profilaktyka zaburzeń mowy. Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej A.Terlecka-pedagog, logopeda
3. Badania przesiewowe możliwości intelektualnych Niewerbalnym Testem

TONI 4.

 Uczniowie kl. I  szkół podstawowych M. Bagińska -psycholog
4. „Jak dbać o dobre relacje z rówieśnikami. Jak efektywnie rozwiązywać problemy rówieśnicze”? Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej A.Myślicka – pedagog
5. Zajęcia integracyjne klas I. Uczniowie szkół podstawowych I.Kobylańska-pedagog

M. Szejka Mach-pedagog

6. Techniki efektywnego uczenia się. Uczniowie szkół podstawowych M. Pucicka -pedagog

E. Wilk – psycholog

7. Zajęcia integracyjne /budujące zespół klasowy. Uczniowie szkół podstawowych M. Pucicka -pedagog

E. Wilk – psycholog

8. Zajęcia z obszaru rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. Uczniowie szkół podstawowych M. Pucicka -pedagog

E. Wilk – psycholog

9. Nastoletnia depresja. Uczniowie klasy 7-8 szkoły podstawowej P. Kossowski – psycholog
10 Budowanie motywacji. Uczniowie klasy 7-8 szkoły podstawowej P. Kossowski – psycholog
11 Budowanie odporności psychicznej. Uczniowie klasy 7-8 szkoły podstawowej P. Kossowski – psycholog
12 Profilaktyka zdrowia psychicznego. Uczniowie klasy 7-8 szkoły podstawowej P. Kossowski – psycholog
10. Randka z emocjami, czyli dlaczego są i co z nimi zrobić – warsztaty dla klas III szkoły podstawowej (cykl 3 spotkań). Uczniowie kl. III szkół podstawowych M. Wrotniak – psycholog

K. Reszko – pedagog

11. Zajęcia psychoedukacyjne na temat depresji. Uczniowie szkół podstawowych E. Wilk-psycholog
12. STOP cyberprzemocy. Uczniowie szkół podstawowych E. Wilk-psycholog
13. Zajęcia psychoedukacyjne na temat uzależnień behawioralnych. Uczniowie szkół podstawowych E. Wilk-psycholog
14. Warsztaty „Jak polubić siebie?” (ciałopozytywność, mocne strony, samoakceptacji). Uczniowie szkół podstawowych E. Wilk-psycholog
15 Uważność i ruch – techniki relaksacyjne. Uczniowie klas 7-8 szkoły podstawowej E. Wawruszak-Stolarczyk – terapeuta ruchu

W. Szymczak terapeuta ruchu

Szkoły ponadpodstawowe
1. Uważność i ruch – techniki relaksacyjne. Uczniowie szkół ponadpodstawowych E.Wawruszak-Stolarczyk – terapeuta ruchu

W. Szymczak terapeuta ruchu

2. Zajęcia integracyjne, reintegracyjne. Uczniowie szkół ponadpodstawowych I.Kobylańska – pedagog

K. Reszko -pedagog

3. Warsztaty „Jak polubić siebie?” (ciałopozytywność, mocne strony, samoakceptacji). Uczniowie szkół ponadpodstawowych E. Wilk – psycholog
4. Zajęcia psychoedukacyjne na temat depresji. Uczniowie szkół ponadpodstawowych E. Wilk-psycholog
5. Zajęcia z obszaru cyberprzemocy i poruszania się po świecie online. Uczniowie szkół ponadpodstawowych E. Wilk-psycholog
6. Nastoletnia depresja. Uczniowie szkół ponadpodstawowych P. Kossowski – psycholog
7. Budowanie motywacji. Uczniowie szkół ponadpodstawowych P. Kossowski – psycholog
8. Budowanie odporności psychicznej. Uczniowie szkół ponadpodstawowych P. Kossowski – psycholog
9. Profilaktyki zdrowia psychicznego. Uczniowie szkół ponadpodstawowych P. Kossowski – psycholog

 

Poniżej znajdują się propozycje sieci współpracy/grup problemowych dla nauczycieli/specjalistów, które mogą być utworzone w bieżącym roku szkolnym 2024/2025. Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniach z poniższych grup/sieci, prosimy o pisemne zgłoszenie chętnych z danej placówki. W zależności od Państwa zapotrzebowania oraz naszych możliwości – takie grupy zostaną utworzone lub kontynuowane.

Sieć współpracy/grupy problemowe dla nauczycieli/specjalistów realizowane na terenie PCPPPiDE:

  1. Sieć współpracy pedagogów szkół podstawowych –ponadpodstawowych – I. Kobylańska, K. Reszko
  2. Sieć współpracy psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych – M. Bagińska, M. Wrotniak
  3. Sieć współpracy doradców zawodowych szkół podstawowych i ponadpodstawowych – G.Wojtala, R. Krzyczek
  4. Sieć współpracy logopedów (przedszkola i szkoły podstawowe) – D. Szejka-Nast, logopeda (min. 8 osób).
  5. Sieć współpracy dyrektorów szkół podstawowych, ponadpodstawowych – R. Kryczek, M. Bagińska, M. Horożaniecka.
  6. Grupa problemowa (grupa samokształceniowa) nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej rozpoczynających prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych „Rola percepcji wzrokowej w trudnościach uczniów w czytaniu i pisaniu. Propozycje terapii – A. Terlecka (min 5 osób) 2 godziny co 2 miesiące.
  7. Grupa problemowa dla nauczycieli szkół podstawowych pracujących z dzieckiem zagrożonym przemocą i doświadczającym przemocy –  (min 5 osób ) A. Myślicka.
  8. Grupa problemowa dla nauczycieli szkół podstawowych pracujących z uczniem z niepełnosprawnością ruchową (ergonomiczne miejsce do nauki dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową) – nauczyciele szkół podstawowych (min. 5 osób). – E. Wawruszak – Stolarczyk, W. Szymczak.

Grupy wsparcia dla rodziców:

  1. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z trudnościami wychowawczymi w wieku 12-15 lat – M. Wrotniak, K. Reszko (min. 10 osób).
  2. „Warsztaty umiejętności wychowawczych” – dla rodziców dzieci w wieku 7-11 ( max. 15 osób) A. Myślicka
  3. Szkoła dla rodziców i wychowawców – (10 spotkań) dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – E. Starzycka

Oferta Biblioteki Pedagogicznej rok szk. 2024/2025

Biblioteka Pedagogiczna w Dzierżoniowie zachęca nauczycieli placówek oświatowych Powiatu Dzierżoniowskiego do skorzystania z oferty zajęć edukacyjnych dla dzieci
i młodzieży po wcześniejszym ustaleniu terminu zajęć.

Zgłoszenia: e-mail: dzierzoniow@dbp.wroc.pl.

 

  1. Zajęcia biblioteczne, tematy:

Przedszkola (starsze grupy)

Odkrywamy jesienne skarby.

O borsuku, który na cały świat się obraził – teatrzyk.

Spotkanie z książką.

Szkoły podstawowe klasy I-III

Książka moim przyjacielem.

Ćwiczenia dla  umysłu – turniej gier planszowych.

Szkoły podstawowe klasy IV-VI

Kreatywnie w bibliotece.

Od kreski do słowa – historia pisma.

Ćwiczenia dla  umysłu – turniej gier planszowych.

Szkoły podstawowe klasy VIII

Warsztat informacyjny Biblioteki Pedagogicznej.

Ćwiczenia dla  umysłu – turniej gier planszowych.

Szkoły ponadpodstawowe klasy I-IV

Jak skutecznie zarządzać czasem.

Jak uczyć się szybciej i skuteczniej.

Warsztat Informacyjny Biblioteki Pedagogicznej.

Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze

(zajęcia są dostosowywane do wieku uczestników i stopnia niepełnosprawności)

Magiczna moc książek – cykl zajęć biblioterapeutycznych.

  1. Wystawy tematyczne

            W roku szkolnym 2024/2025 oferujemy możliwość wypożyczenia do placówek              oświatowych Powiatu Dzierżoniowskiego  wystaw           tematycznych książek dotyczących   następujących zagadnień:

Profilaktyka nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży.

Depresja i autoagresja u nastolatków.

Techniki i metody relaksacji w wychowaniu, edukacji i terapii.

Wspieranie kompetencji cyfrowych wśród uczniów i nauczycieli.

Uczeń w spektrum autyzmu.

Edukacja ustawiczna – możliwość indywidualnego rozwoju człowieka.

Rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci i młodzieży w szkole. Wyzwania wychowania.

 

  1. Wydarzenia czytelnicze

(skierowane do placówek oświatowych Powiatu Dzierżoniowskiego)

06.09.2024 Narodowe Czytanie 2024 – Juliusz Słowacki Kordian.

05.11.2024 Dzień Postaci z Bajek.

03.03.2025 Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek.

23.04.2025 Dzień Książki i Praw Autorskich.

8.05-15.05.2025 Obchody Tygodnia Bibliotek.

1-7 czerwca 2025 Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom.

 

  1. Spotkania w ramach sieci współpracy bibliotekarzy szkolnych

Powiatu Dzierżoniowskiego:

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych (październik 2024).

Ogólnopolski Dzień Bibliotekarza i Bibliotek (maj 2025).

  1. Przygotowanie literatury na wskazany temat – wyszukanie dostępnych materiałów bibliotecznych, po wcześniejszym uzgodnieniu tematyki z nauczycielem bibliotekarzem.

 

Akty prawne 

Loading

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ