Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad… to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Autorka dokonała przeglądu prac, w tym również własnych badań, by zwrócić uwagę na korzyści i zagrożenia płynące dla człowieka decydującego się na angażowanie swojego ciała i psychiki w świadomą aktywność fizyczną. Przegląd publikacji o zakresie światowym […] jest autorską narracją badacza, uporządkowaną problemowo, według własnego zamysłu podziału na blaski i cienie […].
Praca ma charakter dojrzałej monografii, o czym świadczy bogata bibliografia dokonań badawczych, często rozproszonych w specjalistycznych pismach lub drukach zwartych. Dzięki temu śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z podręcznikiem akademickim dla studiujących zarówno wychowanie fizyczne, jak i kierunki prozdrowotne, w tym psychologię.
Z recenzji wydawniczej prof.dr. hab. lek. med. Waldemara Tłokińskiego
Jako chłopiec, Raun Kaufman został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko autystyczne, o IQ poniżej 30 i wymagające specjalistycznej opieki medycznej. Lata później, Raun ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, stał się znanym i cenionym ekspertem od zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, że z autyzmu da się wyjść.
Jak to możliwe?
Dzięki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodziców Kaufmana. Jego historia została opowiedziana w bestsellerowej książce Przebudzenie naszego syna i poruszającym filmie telewizyjnym Son-Rise: a Miracle of Love. W niniejszej książce Raun, opierając się na swoim doświadczeniu, a także przypadkach rodzin, którym pomógł wyprowadzić dzieci z autyzmu, przedstawia zasady programu, który pomógł mu i tysiącom innych osób.
Książka przedstawia 50 pojęć – takich jak snucie nierealistycznych planów, coś bardzo łatwego, niewystarczająca ilość (w stosunku do potrzeb), kupowanie bez obejrzenia rzeczy kupowanej – które wyrażane są w językach polskim i angielskim za pomocą dosyć podobnych metafor. Przykładowo: niesprawdzenie (przed zakupem) stanu rzeczy kupowanej to w idiomatycznej polszczyźnie kupowanie kota w worku, Anglosasi zaś posługują się idiomem to buy a pig in a poke (dosł. ‘kupować prosię w worku’).
pierwsza polska książka o rodzicielstwie bliskości. Jej autorką jest znana i lubiana przez polskich rodziców psycholog dziecięca Agnieszka Stein.
Książka, choć daleka od akademickiego żargonu, zawiera wiele naukowych rewelacji, które zadają kłam popularnym mitom wychowawczym, propagowanym przez kolejne medialne pseudoautorytety i supernianie.
Ostatnio, także w naszym kraju, zdobywa popularność nurt wychowawczy znany jako Attachment Parenting czy rodzicielstwo bliskości. Niestety, wraz ze wzrostem
zainteresowania szerzy się coraz więcej mitów i stereotypów związanych z samą ideą. Wiele osób myli ją z tzw. bezstresowym wychowaniem.
Agnieszka Stein pisze o tym, czym naprawdę jest rodzicielstwo bliskości, jak je stosować, pokazuje również przykładowe rozwiązania trudnych sytuacji wychowawczych, oparte na swoim wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi i ich rodzicami.
Rodzicielstwo bliskości u Agnieszki Stein można opisać jako koncepcję 3 R:
– Relacja – nawiązanie i dbanie o dobrą więź pomiędzy rodzicami (lub opiekunami) a dziećmi;
– Regulacja – rozwiązywanie trudnych sytuacji wychowawczych; nauka samoregulacji emocji;
– Rozwój – wsparcie dziecka w rozwoju; rozwój osobisty dzięki obcowaniu z dziećmi.
Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świat. Kiedy przekracza po raz pierwszy szkolne progi, kiedy próbuje się odnaleźć w nowej, nie zawsze przyjaznej rzeczywistości, kiedy relacje między rówieśnikami zyskują na znaczeniu.
Dorastanie dziecka to duże wyzwanie. Agnieszka Stein pokazuje, jak sprawić, aby ten czas był jednocześnie okazją do rozwoju nie tylko samego dziecka, ale także wszystkich członków rodziny.
„Dziecko z bliska idzie w świat” odpowiada na wiele pytań rodziców i opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Znajdą w niej podpowiedzi, jak mądrze pomóc dziecku:
– w adaptacji do szkolnej rzeczywistości,
– w rozwiązywaniu najczęstszych szkolnych problemów,
– w nauce współpracy i nawiązywania relacji z rówieśnikami.
A także:
– jak wspierać dzieci w rozwoju samodzielności,
– jak przygotować je do życia w nieidealnym świecie,
– jak nabrać ufności we własne kompetencje rodzicielskie.
Książka może być przydatna studentom kierunków filologicznych (także filologii polskiej) i licealistom o zainteresowaniach humanistycznych. Może również zaciekawić każdego, kto interesuje się językiem ojczystym, zwłaszcza zaś jego najważniejszym elementem, czyli słownictwem
Oto kilka pytań, na które znajdą Państwo odpowiedź na kartach tej książki:
Czy skromny zając nie dba o rozgłos i uznanie?
Co łączy parówkę z parowcem i lodówkę z lodowcem?
Ile znaczeń ma słowo dobry?
Czy fala pożyczek z języka angielskiego zagraża polszczyźnie?
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie?
JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach.
Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
Autor bestsellerowych książek „Miedzianka”, „Wanna z kolumnadą” czy „13 pięter” tym razem przygotował przewodnik po tym, co w Polsce piękne, znaczące, koszmarne, monumentalne i widowiskowe. Filip Springer przejechał całą Polskę a teraz my, podążając jego śladem, możemy spojrzeć na nowo na gmachy, które zachwycają lub straszą. Ale ta książka jest czymś więcej niż przewodnikiem po polskiej architekturze ostatnich ponad stu lat. To również opowieść o polskiej historii, historii polskiego gustu, myślenia o przestrzeni, o tym co ładne, i tym, co użyteczne zapisanej w kamieniu, szkle, betonie i aluminium. Filip Springer, rocznik 1982, fotograf i jeden z najbardziej utalentowanych i utytułowanych reporterów swojego pokolenia. Już jego debiutancka książka „Miedzianka. Historia znikania” znalazła się w finale Nagrody im. R. Kapuścińskiego za reportaż literacki 2011 oraz Nagrody Literackiej Nike 2012. Oprócz „Miedzianki” opublikował do tej pory: „Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL-u”, „Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni” i „Zaczyn. O Zofii i Oskarze Hansenach” oraz „13 pięter”.
Nie ma rodziców doskonałych
Jak dotrzec do sedna sprzecznych uczuć, które kierują nami jako rodzicami?
Naszym dzieciom chcielibyśmy okazywać wyłącznie miłość i czułość. Nie jest to jednak takie proste. Nie zawsze jesteśmy w pełni zadowoleni z tego, jacy jesteśmy jako rodzice. Przyłapujemy się raz za razem na tym, że postępujemy zgodnie ze wzorami rodzicielstwa zaczerpniętymi z naszego własnego dzieciństwa, choć obiecywaliśmy sobie, że będzie zupełnie inaczej. Skąd takie sprzeczności? Ponieważ prócz teoretycznych rozważań, istnieje też to, co nieuśwadomione. Nasze zranienia i nasza historia.
Isabelle Filliozat, słynna francuska psychoterapeutka, autorka bestsellera W sercu emocji dziecka, proponuje drogi refleksji i praktycznych ćwiczeń mających pomóc nam być rodzicami takimi, jakimi chcielibyśmy być.
Odetchnij z ulgą i koniecznie sięgnij po tę książkę. Jej autorka w sposób prosty i bezpośredni pomaga rozwiązać najczęstsze błędy, które popełniają rodzice.
Isabelle Filliozat tłumaczy między innymi:
skąd bierze się we wzajemnych relacjach agresja i jak ją zwalczać czy możliwe jest kochanie wszystkich dzieci po równo jak posługiwać się językiem czułości w jaki sposób radzić sobie z innością własnego dziecka. Pominięcie tej lektury byłoby wielką stratą dla każdego rodzica. Dzięki tej książcenawet trudności, które wydają się nam nie do pokonania, przestają być problemami, a wychowanie dziecka staje się pasmem powodzeń i wielką radością!
Katarzyna Krajewska, redaktor portalu Polki.pl
Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, że część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, ale odpowiedzi te z pewnością bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów.
Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd. Nauczyciele, świadomi różnic pomiędzy siedmioletnim – „oswojonym” a sześcioletnim – „nowym” pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań.
Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.
zdjęcia i opisy pobrano ze strony:
Kate White zdradza czytelniczkom swoje sekrety w kompleksowym, a jednocześnie dowcipnym i błyskotliwym przewodniku. Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją karierę, wracasz na rynek pracy, czy też chcesz dokonać rewolucji w swoim życiu zawodowym. Nauczysz się planować, organizować oraz pracować nad sobą i nad rozwijaniem pewności siebie, a także obudzisz w sobie liderkę!
Autorki proponują w niej niezwykle inspirującą podróż przez najważniejsze aspekty rozwoju osobistego: szczęście, miłość, efektywność, umiejętność pokonywania trudności, samoakceptację i pewność siebie, zdrowie i dobre samopoczucie. Znajdziesz tu praktyczne wskazówki, konkretne porady, ciekawe testy, zaskakujące wyniki badań i mnóstwo inspirujących pomysłów do wykorzystania na co dzień – a wszystko podane w lekkiej, przystępnej formie
zdjęcia i opis pobrano ze strony:
http://www.gwp.pl/