Propozycje działań
(diagnoza z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych PPP, zajęcia grupowe/warsztaty) realizowane przez pracowników PCPPP w Dzierżoniowie na terenie żłobków, przedszkoli i szkół
RODZAJ DZIAŁAŃ | IMIĘ i NAZWISKO | ADRESACI |
Warsztaty z masażu Shantala | Anna Kubik, Ewa Wawruszak Stolarczyk | Rodzice dzieci do 1 r.ż. przebywających w żłobku |
Przesiewowe badanie słuchu programem „Słyszę” | Dorota Szejka-Nast,
Małgorzata Laufer, Alicja Terlecka, Jolanta Skowronek |
Dzieci od 5 r.ż. – przedszkole, szkoła podstawowa |
Przesiewowe badania logopedyczne | Dorota Szejka-Nast,
Jolanta Skowronek |
Żłobek, przedszkole, szkoła podstawowa |
Przesiewowa diagnoza dojrzałości szkolnej dzieci 6 letnich | Magdalena Nowak,
Katarzyna Reszko |
Dzieci 6 letnie objęte rocznym przygotowaniem przedszkolnym |
Badania przesiewowe dla klas IV-VIII pod kątem trudności w czytaniu i pisaniu | Izabela Kobylańska | Uczniowie z II etapu edukacyjnego |
Diagnoza przesiewowa dla uczniów „Kwestionariuszem objawów dyskalkulii” | Łucja Gackiewicz | Uczniowie z II etapu edukacyjnego |
„Spotkanie z emocjami” – cykl 10 zajęć rozwijających kompetencje emocjonalne | Agata Łagodzka | Uczniowie z I etapu edukacyjnego, grupy 6-8 osobowe |
„(Nie) bezpieczny internet – zajęcia psychoedukacyjne | Agata Łagodzka | Uczniowie klas V-VII szkół podstawowych |
„Jak się uczyć” – zajęcia psychoedukacyjne | Agata Łagodzka | Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych |
„Stres – jak sobie z nim radzić” – zajęcia psychoedukacyjne | Agata Łagodzka | Uczniowie szkół ponadpodstawowych i klas VIII szkół podstawowych |
Diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci w wieku 6-8 lat | Jolanta Skowronek | Uczniowie I etapu edukacyjnego |
W przypadku dużego zainteresowania określoną formą działania na termin realizacji wpływa kolejność zgłoszeń.
PROPOZYCJE TEMATÓW SPOTKAŃ Z RODZICAMI I NAUCZYCIELAMI
W SZKOŁACH, PRZEDSZKOLACH I ŻŁOBKACH
LP |
TEMAT |
ADRESACI |
OSOBA PROWADZĄCA |
1 |
Stymulacja sensoryczna – dlaczego warto? (Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 0-3) |
Rodzice dzieci w żłobku |
Anna Kubik – terapeuta ruchu |
2 |
Rozwój motoryczny dziecka w wieku 0-3 |
Rodzice dzieci w żłobku |
Anna Kubik – terapeuta ruchu |
3 |
Od karmienia do mówienia – wpływ funkcji prymarnych na rozwój mowy dziecka |
Rodzice/nauczyciele dzieci w żłobku , przedszkolu |
Dorota Szejka –Nast. – logopeda |
4 |
Czy moje dziecko ma autyzm? |
Rodzice dzieci w żłobku , przedszkolu |
Magdalena Szejka-Mach – pedagog specjalny |
5 |
Jak reagować na trudne zachowania swojego dziecka? |
Rodzice dzieci w żłobku, przedszkolu |
Ewa Starzycka – psycholog |
6 |
Pielęgnacja dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym |
Nauczyciele i rodzice dzieci z MPD w wieku przedszkolnym |
Izabela Laskowska – terapeuta ruchu |
7 |
Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci u dzieci w wieku przedszkolnym? |
Rodzice dzieci w przedszkolu |
Ewa Wawruszak-Stolarczyk – terapeuta ruchu |
8 |
„Jestem ważny” – jak wspierać rozwój poczucia własnej wartości dziecka w wieku przedszkolnym |
Rodzice dzieci w przedszkolu |
Katarzyna Reszko – pedagog |
9 |
Dojrzałość szkolna – co to jest? Przygotowanie do rozpoczęcia nauki szkolnej |
Rodzice dzieci 6- letnich w przedszkolu
|
Magdalena Nowak – pedagog |
10. |
Kiedy należy zgłosić się do logopedy? |
Rodzice dzieci w przedszkolu |
Małgorzata Laufer – logopeda |
11. |
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jako powód trudności szkolnych dzieci |
Rodzice dzieci w przedszkolu /szkole |
Jolanta Skowronek – logopeda |
12. |
Funkcjonowanie dziecka z afazją w szkole |
Nauczyciele przedszkoli/szkół podstawowych |
Jolanta Skowronek – logopeda |
13. |
Praca z dziećmi z centralnymi zaburzeniami uwagi słuchowej |
Nauczyciele przedszkoli/szkół podstawowych |
Jolanta Skowronek – logopeda |
14. |
Wpływ wady wymowy dziecka na trudności w czytaniu i pisaniu |
Rodzice uczniów (I etap edukacyjny) |
Alicja Terlecka – pedagog, logopeda |
15. |
Trudności w czytaniu w klasach I-III w aspekcie zaburzeń percepcji słuchowej |
Rodzice uczniów (I etap edukacyjny) |
Alicja Terlecka – pedagog, logopeda |
16. |
Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym |
Rodzice uczniów (II etap edukacyjny) |
Łucja Gackiewicz – pedagog |
17. |
Uzależnienia XXI wieku |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Izabela Kobylańska – pedagog |
18. |
Rola rodzica i relacje w systemie rodzinnym |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Magdalena Wrotniak – psycholog |
19. |
Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka? |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Agata Łagodzka – psycholog |
20. |
Sposób odżywiania dzieci a efekty uczenia się |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Magdalena Pucińska – pedagog |
21. |
Jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem? |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Magdalena Pucińska – pedagog |
Uwaga! Możliwość przeprowadzenia spotkań jest uzależniona od sytuacji epidemiologicznej w powiecie dzierżoniowskim i w poszczególnych placówkach. Zapotrzebowanie na wyżej wymienione formy należy zgłaszać z minimum 3 tygodniowym wyprzedzeniem.