Biblioteka poleca książki i filmy

373 0

okładkaDoświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki.
Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub – przeciwnie – blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. […]
Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.

okładkaCzym jest miłość? • Czy można ją tak naprawdę zrozumieć? • Czy mamy na nią jakikolwiek wpływ? • Czy rzeczywiście wszystko zniesie, nie zazdrości i nigdy nie ustaje? • Czy jest w niej sens? Potocznie się uważa, że każdy pragnie miłości – chce kochać i być kochanym. Z tym przekonaniem kontrastuje jednak współczesna moda na bycie singlem. Wygląda zatem, że jest to kwestia indywidualna – każdy z nas sam decyduje, czy i jeśli tak, to kogo obdarzy uczuciem. Odpowiedzi na pytania, jak to rzeczywiście jest z tą miłością i czy mamy na nią realny wpływ, starają się odszukać autorzy. W niezwykle dynamicznym i intrygującym dialogu rozkładają miłość na czynniki pierwsze, wyjaśniają to, co nurtujące i niezrozumiałe, opisują to, czego nie do końca jesteśmy świadomi, i rozprawiają się z od lat powtarzanymi stereotypami. Konfrontują sprzeczne punkty widzenia, pobudzają do zastanowienia i pokazują, jak będąc z kimś, nie zatracić siebie. Dzięki ich książce nie tylko zaczynamy rozumieć tajniki miłości, ale także otrzymujemy mnóstwo wskazówek i inspiracji do pracy nad sobą i nad swoim związkiem.

okładkaTo nie jest kolejna książka o asertywności. To instrukcja, jak być asertywnym na co dzień! Ten innowacyjny poradnik prezentuje liczne sytuacje z życia, które bywają trudne nawet dla osób, które uważają się za asertywne. Odpowiednio dobrane scenki i dialogi opatrzone są profesjonalnym komentarzem, analizą zachowania rozmówców oraz scenariuszem asertywnego rozwiązania problemu. Dzięki ćwiczeniom, wskazówkom i praktycznym zwrotom zawsze znajdziesz sposób na wyjście z najbardziej skomplikowanych sytuacji.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno:
– pomaga przećwiczyć ważne rozmowy z partnerem, rodzicami i dziećmi – stawiać granice, komunikować swoje potrzeby i oczekiwania
– pokazuje, jak rozmawiać z przełożonym o zarobkach, nadgodzinach, ocenie pracowniczej, awansie
– prezentuje skuteczne sposoby na składanie reklamacji, zgłaszanie skargi, grzeczne zwracanie komuś uwagi
– podpowiada, jak zadbać o siebie i pielęgnować poczucie własnej wartości
Dorota Gromnicka – psycholog i doświadczona psychoterapeutka. Studiowała na UKSW w Warszawie, Uniwersytecie La Sapienza w Rzymie, oraz UJ w Krakowie. Ukończyła Szkołę Psychoterapii w podejściu integracyjnym. Prowadzi treningi asertywności i indywidualne sesje kształtujące asertywny sposób bycia. Jest autorką wydanych w serii Samo Sedno poradników Depresja. Jak pomóc sobie i bliskim oraz Jak zbudować poczucie własnej wartości?

okładka22 scenariusze adaptacyjne dla dzieci, 24 pomoce dydaktyczne, płyta CD z piosenkami. Publikacja jest nieocenioną pomocą dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, którzy chcą w świadomy sposób pokierować procesem adaptacji dziecka do przedszkola, a także sprawić, by nowo poznane środowisko okazało się jak najbardziej przyjazne dla najmłodszych.
Publikacja składa się z dwóch części.
pierwsza obejmuje scenariusze zajęć adaptacyjnych z udziałem rodziców i przeznaczona jest do realizacji, zanim dzieci zaczną chodzić do przedszkola, a więc podczas dni adaptacyjnych organizowanych przez placówki przed wakacjami. Ma być pomocą w oswojeniu się dziecka z przedszkolem, co umożliwi zredukowanie stresu powstałego przy zetknięciu się dzieci z nową sytuacją i środowiskiem.
druga to scenariusze zajęć na pierwsze dni (i tygodnie) w przedszkolu – ich celem jest zaznajomienie dzieci z placówką przedszkolną, osobami tam pracującymi oraz zasadami panującymi na jej terenie oraz w grupie.
Całości dopełniają rymowanki i zabawy paluszkowe – do zastosowania w różnych sytuacjach. Mają one za zadanie utrwalanie dobrych wzorców zachowań oraz przyzwyczajenie dzieci do codziennych sytuacji, z którymi zetkną się podczas pobytu w przedszkolu. Do książki została dołączona płyta z piosenkami dla maluszków – do większości z nich zostały przygotowane zabawy i ćwiczenia ruchowe, które w znakomity sposób urozmaicą zajęcia i zaktywizują dzieci.

okładkaPraca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.
Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników.
Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi.
Prof. Hanna Jaklewicz

okładkaPoradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym.

Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starłam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice.

Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.

okładkaZastanawiasz się, jak zatrzymać szczęście na dłużej i z nadzieją patrzeć w przyszłość? Chcesz poczuć autentyczną radość i zarażać innych swoim optymizmem? Nie wiesz, dlaczego dotychczasowe zmiany w życiu nie przyniosły oczekiwanych rezultatów?
Nie bój się szczęścia! Przeprowadź pozytywną rewolucję w swoim życiu i uwierz, że twoje życie może być spełnione!
Odkryj i rozwijaj swoje mocne strony oraz umiejętności, które pomogą zbudować siłę wewnętrzną i lepiej znosić trudne sytuacje. Spełniaj się w relacjach z bliskimi osobami, naucz się wyznaczać sobie cele i je realizować. Zacznij pracę z własnymi przekonaniami i uwierz w swoje możliwości!
Dzięki poradnikowi:
– nauczysz się podejścia, które pozwala cieszyć się życiem, dążyć do poczucia spełnienia i zadowolenia oraz akceptacji tego, czego nie da się zmienić
– poznasz inspirujące historie innych ludzi oraz sprawdzone sposoby na to, jak poprawić swoje samopoczucie i nastawienie do świata
– dowiesz się, czym jest psychologia pozytywna i co ją różni od pozytywnego myślenia
– znajdziesz równowagę między własnymi pragnieniami a rzeczywistością i wprowadzisz pozytywne zmiany w życiu osobistym, rodzinnym i zawodowym
Iwona Kucharewicz – konsultantka, trenerka biznesu. Właścicielka firmy szkoleniowej Randori. Praktyk zarządzania z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim. Więcej informacji: randori.com.pl.

okładkaNiniejsza książka jest w całości poświęcona zagadnieniu dyskalkulii, czyli specyficznego zaburzenia rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy opisują przyczyny i objawy dyskalkulii, prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji. Rozprawiają się także z mitem dzieci z dyskalkulią jako uczniów leniwych i niechętnie uczących się matematyki.

okładkaKonfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem.

okładkaKsiążka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.

okładka

Książka ta opisuje metody stosowane we wczesnej edukacji z zakresu nauk przyrodniczych. Opiera się na praktyce i jest przeznaczona dla przedszkoli, szkół podstawowych oraz do realizacji projektów organizujących dzieciom czas wolny. Stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytania, które przez długi czas towarzyszyły mi podczas realizacji przedszkolnego programu dotyczącego nauk przyrodniczych.


zdjęcia okładek i opisy pobrano ze strony http://www.azymut.pl

 

Cele uczenia sięKsiążka dla nauczycieli, którzy chcą uczyć z pomocą oceniania kształtującego. Bardzo dokładne opisanie celów lekcji pomoże nauczycielom umiejętnie je formułować, a zamieszczone przykłady  lepiej zrozumieć zagadnienia.

Powstrzymać agresję - film na DVD Film, który mogą wykorzystać nauczyciele, pedagodzy, terapeuci jako pomoc w prowadzeniu lekcji. Składa się z trzech części: fabularyzowanych scen dotyczących przemocy w szkole, wypowiedzi więźniów osadzonych za przemoc, kontynuacji fabularyzowanych scen.

Żyję bez ryzyka AIDS - film na DVDLekarz – specjalista chorób zakaźnych – wyjaśnia: pojęcia HIV, AIDS jak dochodzi do upośledzenia odporności człowieka w zetknięciu z wirusem jak dochodzi do zakażenia drogą płciową oraz drogą dożylnego stosowania narkotyków W filmie wykorzystano: sondaż uliczny, fragmenty spektaklu teatralnego przygotowanego przez młodzież, prace plastyczne uczniów.

Anoreksja i bulimia - film na DVDNaiwne ofiary złudzeń oferowanych przez media – dziewczęta, dla których dieta i odchudzanie stały się przedmiotem psychicznej obsesji, narażają się na śmiertelne niebezpieczeństwo. Film uczy, jak bronić się przed przekroczeniem granic rozsądku, omawia też symptomy oraz następstwa anoreksji i bulimii. Film przeznaczony jest dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Przemoc - film profilaktyczny na DVDBić się na ulicy, czy sprawdzić się na macie lub siłowni? – takie wybory przewijają się w relacji filmowej. Z jednej strony 23-letni Bogusław, skazany na 12 lat więzienia za bójki i rozboje, a z drugiej bokser wagi lekkiej Maciej Zegan i zawodnik sportowy Tomasz Drwal, którzy proponują wyładowanie energii na workach treningowych. Dwie alternatywy, dwie drogi życiowe…

zdjęcia okładek kaset oraz  opisy pobrano z http://www.ksiegarniarubikon.pl

 

Ryzyko samobójstwa u młodzieży

Spis treści: 1. Zachowania autodestrukcyjne młodzieży. 2. Epidemiologia zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży. 3. Związek między samouszkodzeniem a samobójstwem.4. Badania zachowań samobójczych w wybranych populacjach młodzieży. 5. Społeczno- ekonomiczne czynniki ryzyka. 6.Kontekst rozwojowy i rodzinny. 7. Psychologiczne czynniki ryzyka samobójstwa z uwzględnieniem stresorów. 8. Psychiatryczne i somatyczne czynniki ryzyka samobójstwa. 9. Neurobiologiczne czynniki ryzyka samobójstwa u młodzieży. 10. Naśladownictwo zachowań samobójczych a pakty samobójcze. 11. Proces samobójczy w modelu stres podatność. 12. Czym są ryzyko samobójstwa i czynniki protekcyjne.13. Narzędzia do oceny ryzyka samobójstwa u młodzieży. 14. Diagnoza nastolatka po próbie samobójczej i zaplanowanie interwencji. 15. Leczenie psychiatryczne młodzioeży z zachowaniami samobójczymi. 16. Psychoterapia osób po próbie samobójczej. 17. Skuteczość róznych terapii młodzieży z zachowaniami samobójczymi w świetle aktualnych badań. 18. Prawne i etyczne aspekty zachowań samobójczych młodzieży. 19. Nowe media a samobójstwa nieletnich. 20. Zapobieganie zachowaniom samobójczym młodzieży. 21. Postwencja, pomoc po samobójczej śmierci bliskiej osoby.

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Wiecej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Nie zbieramy informacji w celach handlowych. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zakończ