Nowe książki w bibliotece – zapraszamy

Trampolina+ Wspomaganie umiejętności społecznych jest zbiorem ćwiczeń dla dzieci, zawiera także wskazówki dla nauczyciela pracującego z grupą: pomysły na dodatkowe pomoce i sposoby ich wykorzystania podczas codziennej pracy. Umiejętności społeczne kształtowane dzięki pracy publikacją: witanie się, patrzenie na drugą osobę, słuchanie innych, rozmawianie, odmawianie, dołączanie do zabawy, czekanie na swoją kolej, proszenie o pomoc, oferowanie pomocy, radzenie sobie z porażką, rozumienie stanów emocjonalnych innych ludzi, rozwiązywanie problemów, radzenie sobie ze złością, autoprezentacja, dzielenie się, mówienie prawdy, decydowanie o tym, czy dane zachowanie jest słuszne.
Książka może stanowić pomoc dla dzieci autystycznych (wysoko funkcjonujących), dzieci z Zespołem Aspergera, nieśmiałych czy zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu?
Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy – od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości.

Dzieci mają tylko jedno dzieciństwo. Rozstanie rodziców jest dla nich sytuacją bardzo trudną. Można jednak o nie zadbać i sprawić, by problemy dorosłych nie burzyły dziecięcego świata. Nasze dzieci mogą mieć dwa kochające domy. Jeśli zdołamy – choć oddzielnie – być wspólnie rodzicami, to nasze dzieci pozostaną dziećmi, mimo że będą musiały dzielić czas między dwa domy.
Autor książki, profesor psychologii, dzięki dziesięcioleciom badań i doświadczeń pomaga w zrozumieniu i kształtowaniu życia dzieci w dwóch rodzinach oraz pokazuje, jak sprawić, by ich dzieciństwo i dorastanie było lepsze.

Bajkowe opowieści, które pobudzą dzieci do zabaw ruchowych, oddechowych i relaksacyjnych. Każda z nich jest tak skonstruowana, aby dziecko mogło w trakcie jej czytania przez rodzica lub opiekuna naśladować ruch wielu zwierząt i przedmiotów – od samolotu po motyle. Przy okazji maluch ćwiczy siłę, zwinność, równowagę i koncentrację.
Wprowadzenie w zabawny sposób elementów jogi do rozwoju dzieci przyczyni się do ich harmonijnego wzrostu i uważności Oprócz opowieści znajdziecie w książce ciekawostki związane z jogą oraz szczegółowe opisy i ilustracje różnych pozycji jogi.
Pozwólcie dzieciom na wodze fantazji, spontaniczności – niech naśladują oddychanie jak lwy, utrzymują równowagę jak surferzy i rozciągają swoje ciała jak kobry. Dobrej zabawy w domu, w szkole i w przedszkolu.

 Joanna Hudy od lat interesuje się tematem relacji rodzic-dziecko. Jest autorką bloga “Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”(www.jakmowic.org.pl), trenerem parentingowym i realizatorką Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.
W roku 2016 e-book “Rodzicu, jak mówić” napisany przez Joannę, otrzymał Certyfikat Jakości LAUR EKSPERTA 2016/2017.
Od autorki” Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku, proponuję Ci książeczkę z 80 poradami, które mogą służyć jako konkretne drogowskazy na drodze do budowania pełnej empatii relacji z dzieckiem. Relacji, w której będziesz przewodnikiem, wskazującym jasne oczekiwania i stawiającym wymagania. Przewodnikiem, który kocha i wymaga. Życzę Ci, by zebrane tu porady pomogły Tobie i Twojej rodzinie uniknąć zbędnych napięć i szybko załagodzić te, które Was zaskoczą.

Nie być gorszym, nie być innym, nie wyróżniać się – oto wyzwania, którym próbuje sprostać dziecko, by zasłużyć na akceptację rówieśników, by zyskać ich uznanie. Tylko, co zrobić, gdy te “wyzwania” kłócą się ze zdrowym rozsądkiem, gdy są sprzeczne z pragnieniami młodego człowieka, niezgodne z tym, czego uczą rodzice, co zwyczajnie dziecko uznaje za dobre? Pomocne elfy ruszają z odsieczą! Podpowiadają jak nie ulegać presji rówieśników, jak obstawać przy swoim i jak mówić: “Nie”!

“Książka dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania „sieciowego człowieka” i rewolucji kulturowej…” dr hab. prof. AHE Irena Motow


zdjęcia i opisy pobrano z: https://www.azymut.pl


Permalink

Comments are closed.